همه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ایران

این روزها در حالی رژیم صهیونیستی به همراه متحدانش در ادعایی بدون سند، ایران را به دخالت در حمله به یک کشتی متهم می‌کند که ترور دانشمندان هسته‌ای، خرابکاری‌های هسته‌ای و حمله به کشتی‌های ایرانی، تنها نمونه‌هایی از اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت ایران است.

این روزها شاهد هجمه گسترده‌ای از سوی صهیونیست‌ها و متحدانش و طرح اتهامات واهی به جمهوری اسلامی ایران در پی حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» هستیم، ادعایی که واکنش تهران را به همراه داشت و «سعید خطیب‌زاده» روز یکشنبه دهم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن رد این اتهامات بی اساس، تصریح کرد که موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی از اتهام‌زنی‌های واهی دست بردارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه در واکنش به ادعاهای بی‌اساس وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در این باره تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس گفت: «ایران نه فقط مشکل اسرائیل است، بلکه صادر کننده تروریسم بوده که به تمامی ما آسیب می‌رساند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ‌گونه مدرکی، با متهم‌کردن ایران به حمله روز جمعه به یک کشتی در دریای عمان گفت: «پاسخی سخت برای حمله به مرسر استریت محفوظ است.»

این ادعاهای بی اساس در حالی مطرح می‌شود که اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت ایران و به خصوص ترور دانشمندان هسته‌ای از اذهان مردم ایران پاک نشده و نمی‌شود که در آخرین مورد شاهد ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور بودیم. خرابکاری‌های اخیر در نطنز و حمله به کشتی‌های ایرانی هم از دیگر نمونه‌های اقدامات تروریستی منتسب به این رژیم است که البته به صورت علنی دخالت خود را در اینگونه اقدامات تأیید نکرده است.

 البته مقامات این رژیم در اظهارنظرهای مختلف بارها از کشمکش با ایران سخن گفته‌اند. در همین خصوص،  «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۰ در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «ما با ایران در کشمکش هستیم. ما باید از خودمان دفاع کنیم. ما مصمم به جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران و ممانعت از رفتار منفی فعالانه در منطقه هستیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای پوچ خود افزود:‌ «اسرائیل به اقدام با آنچه که در اختیار دارد برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی و جلوگیری از مسلح‌کردن خودش و آسیب‌زدن به اسرائیل از هوا، زمین، دریا و فضای مجازی ادامه می‌دهد.ما این کار را در زمان و مکانی که برای ما مناسب باشد، انجام می‌دهیم و ما برتری نظامی خود برای ثبات منطقه و امنیت منطقه را حفظ می‌کنیم».

علاوه بر این، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تیر ماه سال جاری در سفر به واشنگتن از مقام‌های این کشور خواست تا به جای بازگشت به برجام از روش‌های جایگزین برای مقابله با ایران استفاده کنند.

از سوی دیگر، «نفتالی بنت»  نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی هم تیر ماه سال جاری در سخنانی تأکید کرد که تل‌آویو با متحدانش علیه ایران همکاری خواهد کرد.

علاوه بر این، مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی هم مرداد ماه سالجاری در جدیدترین گزارش خود برای رئیس این رژیم، ایران را تهدید شماره یک رژیم صهیونیستی معرفی کرده و بر بُرد بالای موشک‌های مقاومت لبنان تأکید کرده است.

در زیر بخشی از اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت ایران از زمان ترور شهید محسن فخری زاده به اختصار آورده شده است.

* ترور شهید محسن فخری‌زاده

بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه ۱۳۹۹ بود که عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم کرده بود، عصر همان روز در توئیتی نوشت که نشانه‌هایی از نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده وجود دارد. وی افزود: «تروریست‌ها یکی از دانشمندان برجسته ایرانی را ترور کردند. این عمل بزدلانه که شواهد جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود، نشان‌دهنده جنگ طلبی از سر بیچارگی مرتکبان آن است.»

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» نیز روز جمعه در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است. علاوه بر این «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که شواهد جدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمند ایرانی است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز روز شنبه به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بعد از این ترور اشاره کرد و نوشت که این اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند اشاره تلویحی به دست داشتن این رژیم در ترور محسن فخری زاده باشد.

یک مقام اطلاعاتی غربی نیز شنبه شب (هشتم آذر ماه ۱۳۹۹) به صراحت گفت که ترور فخری زاده نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» یک مقام اطلاعاتی غرب، در گفت‌‌وگو با «شبکه ۱۲ تلویزیون» این رژیم گفت، کشتن دانشمند برجسته هسته‌ای ایران اوج برنامه بلندمدت اسرائیل برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بود.

 روزنامه انگلیسی گاردین (+) هم در سرمقاله روز یکشنبه خود نهم آذر ماه ۱۳۹۹ نوشت که این ترور به احتمال زیاد کار عوامل صهیونیست و با مجوز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  صورت گرفته است. این روزنامه با اشاره به برخی دلایل همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در این خصوص نوشت، ایالات متحده و اسرائیل در سال‌های اخیر در رشته حملات خرابکارانه در داخل ایران همکاری داشت‌ اند. این ترامپ بود که شخصاً دستور ترور شهید قاسم سلیمانی را صادر کرد، اقدامی غیرقانونی که بعداً به آن افتخار هم کرد.

در همین میان وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ضمن خشنودی از ترور دانشمند هسته‌ای ایران، از اتحادیه اروپا به دلیل محکوم کردن این اقدام انتقاد کرد.

پایگاه خبری آکسیوس آمریکایی نیز ترور شهید «محسن فخری زاده»  را اقدام جدیدی در ادامه کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران خواند.

بعد از آن هم بود که «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی دهم آذر ماه ۱۳۹۹ با بیان اینکه عملیات ترور شهید فخری زاده بسیار پیچیده و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی انجام شد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت، گفت: طراح این اقدام برای ما مکشوف است و حتما منافقین نقش داشتند و عنصر جنایتکار این امر هم رژیم صهیونیستی و موساد است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ۱۱ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: دولت اسرائیل و رژیم غاصب صهیونیستی در این ترور در مظان اول اتهام بوده و الان قرائن و شواهد جدی که وجود داشت ارائه شده است. ما همین مسیر را خواهیم رفت و به دنبال ایجاد مسئولیت قانونی برای آن خواهیم بود.

شبکه «سی‌ان‌ان» هم چند روز بعد به نقل از یک مقام آمریکایی بدون اشاره به نام وی، اطلاعاتی در خصوص ترور شهید «محسن فخری زاده» ارائه کرد.براساس این گزارش، این مقام آمریکایی گفت که تل‌آویو در پشت عملیات ترور دانشمند هسته‌ای ایران قرار دارد و افزود: معمولا تل‌آویو دولت آمریکا را در جریان اهداف و عملیات‌های خود قرار می‌دهد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، وی از تأیید اینکه این بار نیز تل‌آویو چنین کاری کرده است یا خیر خودداری کرد و به‌رغم آنکه او تأکید کرد که شهید فخری‌زاده از مدت‌ها قبل یکی از اهداف تل‌آویو بوده است.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین هم با ارسال نامه‌ای به «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (+)، عنوان کرد: شواهد اساسی آشکاری، دست داشتن و مسئولیت رژیم اسرائیل در این حمله تروریستی را نشان می‌دهد، به ویژه اینکه مقامات رژیم اسرائیل بارها از دکتر فخری زاده نام برده بودند و چندین مرتبه نیز برای ترور ایشان برنامه ریزی کرده بودند. 

وی افزود: ترور دکتر محسن فخری‌زاده، تداوم اقدامات تروریستی است که از یک دهه قبل با ترور چندین دانشمند هسته‌ای ایران در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ آغاز شد، که مستلزم توجه مناسب از سوی جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط می‌باشد. قابل ذکر است که این رژیم علاوه بر تمامی جنایاتی که در دهه‌های گذشته مرتکب شده است، نه تنها در اقدامات تروریستی علیه ایرانیان دخیل بوده، بلکه در پشت ترور چندین دانشمند دیگر در کشورهای مختلف نیز قرار دارد.

چندی بعد یعنی در بهمن ۱۳۹۹ هفته‌نامه انگلیسی «جوئیش کرونیکل» در گزارشی نوشت که شهید «محسن فخری‌زاده» با یک سلاح اتوماتیک و کنترل از راه دور و به وزن حداقل یک تُن ترور شده است.

در این گزارش آمده بود که سازمان جاسوسی «موساد» ظرف هشت ماه، قطعات این سلاح سنگین را به صورت مخفیانه به ایران وارد کرده و سپس آن را مونتاژ کرده است.

جوئیش کرونیکل همچنین در بخشی از گزارش خود مدعی شده بود که تیم ترور شهید فخری‌زاده متشکل از ۲۰ ایرانی و اسرائیلی بوده که به مدت هشت ماه این مقام دفاعی و هسته‌ای ایران را زیر نظر داشته‌اند.بر اساس این گزارش، تدارکات عملیات ترور فخری‌زاده از ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز شده است.

* حمله به کشتی کانتینربر ایران شهرکرد و کشتی ساویز

سه ماه بعد در ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ «علی غیاثیان»، سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اصابت شی انفجاری به کشتی کانتینربر ایران شهرکرد در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه خبر داد و گفت که بر اثر آن بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم به نقل از منبعی در وزارت خارجه این کشور گزارش داد که «بعید نیست اسرائیل عامل این اقدام خصمانه و دزدی دریایی بین‌المللی باشد».

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز بعد در پاسخی دوپهلو به سوالی درباره نقش این رژیم در وقوع انفجار در بدنه کشتی تجاری ایرانی، گفت اسرائیل ملزم است در تمام جبهه‌ها اقدام پیشگیرانه انجام دهد. وی گفت: «من نمی‌گویم که ما چه کاری انجام داده یا چه کاری را انجام نداده‌ایم. ما ملزم هستیم که در تمام جبهه‌ها [اقدام] پیشگیرانه انجام دهیم».

حدود یک ماه بعد  سعید خطیب‌زاده در اظهاراتی گفت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت شش صبح به وقت محلی در دریای سرخ  و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشأ و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شده است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» ۱۸ فروردین ماه با اشاره به حادثه پیش آمده برای این کشتی، با بیان اینکه مقام‌های اسرائیلی بر اساس سیاست سکوت خبری که دارند هنوز درباره این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند، نوشت: «اما یک مقام آمریکایی می‌گوید اسرائیلی‌ها به آمریکا خبر دادند که نیروهای آنها در ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت محلی، به این کشتی حمله کردند».

برخی ژنرال‌های رژیم صهیونیستی (+) نیز اردیبهشت ماه در اظهاراتی گفتند که حملات (و خرابکاری) دریایی علیه ایران نه تنها منجر به نتایج مطلوب نشده، بلکه پیامدهای اقتصادی منفی به ویژه بر تجارت دریایی تل آویو بر جای گذاشته است.

* خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای

لازم به ذکر است پیش از ترور شهید فخری زاده در بامداد پنجشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹ نیز یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز مجتمع هسته‌ای شهید مصطفی احمدی روشن نطنز دچار آسیب شد و باز هم همه نگاه‌ها متوجه رژیم صهیونیستی شد.

کاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان های بین‌المللی مستقر در وین ۲۷ شهریور ماه طی سخنرانی در نشست فصلی شورای حکام، با اشاره به انفجار در نطنز و اینکه این یک خرابکاری در صنعت هسته‌ای ایران از سوی دشمنان کشورمان بوده است، گفت:  انفجار اخیر در تأسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز) نتیجه خرابکاری بود. ما نسبت به چنین ماجراجویی خطرناکی هشدار می‌دهیم.

۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز اقدامی خرابکارانه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز رخ داد و سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه یک روز بعد (۲۳ فروردین) در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره گفت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» دوشنبه ۲۳ تیر ماه درباره حادثه روز یکشنبه نطنز گزارشی منتشر کرد و نوشت: «جروزالم پست مطلع شد که حمله به تاسیسات کلیدی ایران در نطنز از مدت‌ها قبل از مذاکرات جاری هسته‌ای در وین تدارک و برنامه ریزی شده بود».

این رسانه صهیونیستی نوشت: «اگرچه کاملا محتمل است که زمانبندی دقیق این حمله در نهایت دادن چراغ سبز برای وادار کردن جمهوری اسلامی به عقب گرد در میز مذاکرات باشد، اما کار روی خود عملیات از مدت‌ها قبل انجام شده بود».

این روزنامه همچنین افزود: «به طور گسترده‌ای این حمله به اسرائیل نسبت داده شده است خواه از طریق حمله فیزیکی یا از طریق حمله سایبری.»

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی همان روز طی سخنانی نیز تاکید کرد که مقابله با ایران هسته‌ای بزرگترین کار این رژیم است و افزود: نبرد علیه ایران و نیروهای نیابتی این کشور و غیرهسته‌ای شدن آن یک کار بزرگ است.

از سوی دیگر، نتانیاهو ۲۳ فروردین ماه در نشست خبری با وزیر دفاع آمریکا گفت: «ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد ایران هنوز تهدید علیه ما و جهان است.»

کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران در آژانس هم نامه‌ای به گروسی در پی حادثه نطنز ارسال کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول این حادثه خواند. وی در این باره افزود: بعد از این حادثه هم به «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس و معاون مدیرکل در امور پادمان اطلاع دادم که این حادثه از نظر ما از نوع خرابکاری است و نقش و مسئولیت رژیم صهیونیستی برای ما بارز است و آژانس باید به مسئولیت‌های خود عمل کرده و این حادثه را محکوم کند و این حادثه باید در نشست‌های آژانس بلافاصله مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

در همین خصوص نیز، «عاموس یادلین» رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش اسرائیل و رئیس کنونی اندیشکده مطالعات امنیت داخلی این رژیم هم بعد از اقدام تروریستی در نطنز در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت ایران ۲۰ سال است که انتظار چنین حمله‌ای در نطنز را داشت.

یادلین ضمن اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در دهه‌های قبل علیه برنامه اتمی کشورهای عراق و سوریه، اعتراف کرد: «صدام و اسد، غافلگیر شدند. ایران ۲۰ سال منتظر این حمله بود. اما برنامه هسته‌ای ایران بسیار مستحکم‌تر و گسترده‌تر است».

گفتنی است دوم تیرماه نیز ۱۴۰۰ نیز اقدام خرابکارانه‌‌ای در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در کرج رخ داد و باز هم انگشت اتهام به سوی رژیم صهیونیستی نشانه رفت. رسانه‌های صهیونیستی هم در این خصوص گزارش دادند که یک کارگاه ساخت سانتریفیوژ هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. در همین خصوص علی ربیعی سخنگوی دولت گفت که در پی این اقدام خرابکارانه آسیب قابل توجه تجهیزاتی نداشتیم. آگاه بودیم و اولین بار هم نیست  و از سوی کسی صورت می‌گیرد که با هرگونه تفاهم ایران مخالفت می‌کرد.

با این‌که کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت، ولی آن‌گونه که در گزارش‌ها آمده است این کارخانه در فهرست اهدافی بود که رژیم صهیونیستی پیش از این در اختیار دولت ترامپ قرار داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.