آخرین خبر درباره وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی چند روز قبل با یک بانداژ در پشت سر در ملاعام ظاهر شد و این موجب گمانه زنی‌ها درباره وضعیت جسمانی وی شد. سرویس اطلاعاتی کره جنوبی که از نزدیک وقایع کره شمالی را رصد می‌کند در یک جلسه پارلمانی اعلام کرد که کیم از سلامت کامل برخوردار است و خاطرنشان کرد که این بانداژ پس از چند روز برداشته شد.

اوایل ماه ژوئیه رسانه‌ها گزارش دادند که کیم در ماه‌های اخیر ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده که ممکن است به مسائل سلامت او مربوط باشد، اما رسانه‌های دولتی کره شمالی این گمانه زنی‌ها را رد و اعلام کردند که رهبر این کشور وزن خود را کاهش داده است.

رسانه‌های کره جنوبی مدتی بعد مدعی شدند که رهبر کره شمالی رژیم گرفته و حال وی مساعد است.

سال گذشته و پس از غیبت ۲۰ روزه کیم، گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص سلامتی او ایجاد کرد که در رسانه‌های غربی نیز منعکس شدند. شایعات درباره بیماری رهبر کره شمالی بعد از انتشار گزارشی توسط شبکه خبری «سی‌ان‌ان» قوت گرفت که در آن گزارش ادعا شده بود کیم جونگ اون در چند مراسم رسمی حضور پیدا نکرده و احتمالاً بیمار است.

در پی انتشار این اخبار، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد چین تیمی از کارشناسان که در میان آنها متخصصان پزشکی هم حضور دارد را برای ارائه پاره‌ای مشورت‌ها درباره وضعیت کیم روانه این کشور کرده است. 

 با این حال، اندکی بعد  «جئونگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به شایعات مربوط به وضعیت سلامتی کیم جونگ اون گفته است که هیچ تحرک غیرمعمولی در کره شمالی شناسایی نشده است. وی در عین حال تاکید کرد که غیبت کیم از انظار عمومی چیز جدیدی نیست.

سرویس اطلاعات کره جنوبی: وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی مساعد است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.