ادعای تازه عربستان درباره توافق هسته‌ای با ایران

وی در ادامه گفت: «در حال مذاکره با آمریکا درباره موضوعات مهم برای دو طرف همانند فعالیت‌های ایران و ایجاد مانع در دریانودی بین‌المللی هستیم».

وزیر خارجه سعودی در این گفت‌وگو اشاره‌ای به زرادخانه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی نکرد. بر اساس گزارش‌ها در زرادخانه رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای وجود دارد و این رژیم تا کنون به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نداده است.

از سوی دیگر، در حالی که ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحاتی هسته‌ای است، رژیم صهیونیستی هنوز از امضای این پیمان خودداری می‌کند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه مدعی شد که این کشور در تلاش برای آتش‌بسی در یمن است که به راه‌حل سیاسی منتهی شود.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: «حوثی‌ها معتقدند که راه‌حل نظامی امکان پذیر است و ما آنها را دعوت می‌کنیم که منفعت یمنی‌ها را در نظر بگیرند».

این مقام سعودی مدعی شد: «با وجود پیشنهاد صلح، حوثی‌ها به هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان سعودی و در یمن ادامه می‌دهند».

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردین سال ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

سعودی‌ها در حالی مدعی می‌شوند که پیشنهاد صلح با جنبش انصارالله یمن را مطرح کرده‌اند که همچنان به حملات هوایی خود علیه مناطق مسکونی یمن ادامه می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.