جزئیات نشست ۳ جانبه لبنان، اسرائیل و یونیفل

سما گزارش داد، استیفانو دیل کول، فرمانده یونیفل با نمایندگان ارتش رژیم صهیونیستی و لبنان در راس الناقوره نشستی ترتیب دادند.

در این نشست سه جانبه نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مورد بررسی قرار گرفت و دیل کول از طرفین خواست برای کاهش شدت تنش‌ها و توقف وضعیت خصومت اقدام کنند.

در این خصوص ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این نشست طرف لبنانی رژیم صهیونیستی را مسوول تبعات تغییر قواعد درگیری دانست و از جامعه بین الملل و سازمان ملل خواست این رژیم را برای مهار اقدامات خصمانه‌اش تحت فشار قرار دهد.

در این بیانیه آمده است که هیئت لبنانی بر لزوم خروج دشمن صهیونیستی از خاک اشغالی لبنان یعنی مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا و بخش شمالی منطقه الغجر و نیز دیگر مناطق مرزی تاکید کرد.

علاوه بر این شبکه اسکای نیوز به نقل از معاون رئیس دفتر اطلاعاتی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان "یونیفیل" اعلام کرد که یونیفل تحقیقات در مورد حملات اسرائیل به ۳ مکان در جنوب لبنان را آغاز کرده است.

همچنین یک منبع مسئول در اتحادیه عرب بابت اخبار موجود درمورد تنشی که اخیرا در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی رخ داده ابراز نگرانی کرد.

این منبع ضمن هشدار درباره سرانجام این تنش‌ها گفت، این اقدام به نفع هیچ یک از طرفین نیست.

منبع مذکور گفت، شرایط فعلی لبنان تحمل تنش یا خطر بیشتر که ثبات موجود را برهم می‌زند، ندارد. دولت جدید رژیم صهیونیستی هم شاید از قدرت نمایی از طریق تشدید قصد و غرضی دارد.

وی از طرف‌های ذی‌ربط در این پرونده در لبنان خواست، در حالی که جامعه بین الملل دنبال کمک به این کشور برای برون رفت از بحران خود است، خویشتندار بوده و از تشدید تنش پرهیز کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از حملات به مناطق لبنان خبر داد و مدعی شد، "از این مناطق خمپاره‌هایی شلیک شده است و زیرساخت آن برای اهداف تروریستی استفاده می‌شود."

روز پنجشنبه هم یونیفل اعلام کرد، تحقیقات را در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به سه منطقه در جنوب لبنان آغاز کرده است. بیروت هم اعلام کرد، در مورد این حملات به شورای امنیت شکایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.