دولت بایدن به دنبال کاهش تحریم‌های کره شمالی

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در گزارش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا آمده است: علت این است که این تحریم‌ها علیه کره شمالی نه تنها توسعه تسلیحاتی این کشور بلکه تعدادی دیگر از مسائل از جمله نقض‌های حقوق بشر، پول‌شویی، تروریسم بین‌المللی و عملیات سایبری را هدف می‌گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: ظاهرا رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این است که رفع بخشی از تحریم‌ها را در ازای اقداماتی از سوی پیونگ‌یانگ در راستای خلع تسلیحات اتمی پیشنهاد دهد. اجرای رفع تحریم‌ها علیه کره شمالی بدون حمایت کنگره دشوار خواهد بود.

سرویس تحقیقات کنگره آمریکا افزود: الزامات قانونی آمریکا در کنار دیگر فاکتورها باعث پیچیده شدن احتمال رفع تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ شده است. تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی نه تنها توسعه تسلیحاتی بلکه نقض‌های حقوق بشر، پول‌شویی، تجارت تسلیحاتی، تروریسم بین‌المللی و عملیات سایبری را هدف می‌گیرند.

در این گزارش آمده است: اگر مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا از سر گرفته شود، اعضای کنگره می‌توانند درباره مزایای هدف ظاهری دولت بایدن برای برچیدن برنامه تسلیحاتی کره شمالی در کوتاه مدت هم گام با رفع تحریم‌های تدریجی بحث کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: اعضای کنگره همچنین بررسی خواهند کرد که چگونه می‌توانند دولت را تحت فشار بگذارند که کمک‌های بشردوستانه را به طور موثرتری از تأثیر تحریم‌ها محافظت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.