آیا واکسیناسیون مانع انتقال کرونای دلتا می‌شود؟

 بر اساس نتایج مطالعات جدید در اداره بهداشت عمومی انگلیس، هرچند واکسن‌های کرونا ظاهرا در وهله اول خطر کلی ابتلای افراد به گونه دلتا را کاهش می‌دهند اما در صورت آلوده شدن، «تفاوت محدودی» بین افراد واکسینه شده با واکسینه نشده‌ها وجود دارد.

واکسن‌های کرونا نشان داده‌اند که محافظت خوبی از افراد واکسینه شده در برابر بیماری شدید و مرگ آنها بر اثر ابتلا به گونه دلتا به عمل می‌آورند، به ویژه پس از تزریق دو دز واکسن اما در ارتباط با این که افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به کرونای دلتا تا چه حد می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند هنوز اطلاعات اندکی وجود دارد.

اداره بهداشت عمومی انگلیس در بیانیه‌ای گفت: برخی یافته‌های ابتدایی نشان می دهند که سطح ویروس در کسانی که به گونه دلتا آلوده شده‌اند و قبلا واکسن زده‌اند ممکن است مشابه با سطح ویروس یافت شده در افرادی باشد که هنوز واکسن نزده‌اند.

با این حال، این اداره دولتی انگلیس تاکید دارد که این هنوز یک تحلیل اکتشافی اولیه است و تایید کرده است که انجام مطالعات بیشتری برای تعیین میزان انتقال گونه دلتای ویروس کووید-۱۹ از افراد واکسینه شده به دیگران مورد نیاز است.

به گزارش ایندیپندنت، گونه دلتای کرونا که ابتدا در هند مشاهده شد، ویروس غالب در همه‌گیری کنونی در انگلیس است و تقریبا ۹۹ درصد موارد جدید ابتلا به این بیماری در این کشور را به خود اختصاص داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.