دو دیدگاه درباره روند بازار ارز

فشار سیاسی در بازار ارز/پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۴۳۱۷۹۸
اقتصاد نیوز: معامله گران ارزی در اولین روزهای انتقال قدرت احتیاط پیشه کرده اند زیرا تصور می کنند بازار ساز ارزی با عرضه بالای ارز زمینه کاهش قیمت دلار را فراهم کند. اما گروهی هستند که تصور می کنند فضای بازار برای کاهش قیمت دلار فراهم نیست.
فشار سیاسی در بازار ارز/پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، گروهی از تحلیل گران به معامله گران توصیه می کنند که در روزهای ابتدایی انتقال قدرت در ایران، اقدام به خرید ارز نکنند. این دسته از تحلیل گران باور دارند که بازارساز ممکن است برای قدرت نمایی در این روزها به یکباره اقدام به عرضه سنگین ارز کند و قیمت را حتی به سرعت به سوی کانال ۲۳ هزار تومانی برگرداند. صحبت های این دسته از افراد موجب شده است که بخشی از خریداران از هفته گذشته از بازار عقب نشینی کنند و شدت نوسانات قیمتی محدود شود.

با این حال، دسته دیگری از تحلیل گران باور دارند که دلیل خاصی برای افت قیمت دلار وجود ندارد و بازارساز نیز با توجه به شرایط انتظاری و سطح تقاضای احتیاطی، مایل نیست که قیمت را دچار کاهش های سنگین کند. از نگاه آن ها، بازارساز با توجه به نوع انتظارات حس می کند که کاهش قیمت ها می تواند منجر به هجوم تقاضای احتیاطی بیشتر به بازار شود، در نتیجه عرضه ارز را در اندازه ای نگه خواهد داشت که قیمت دچار افزایش های یکباره نشود.

دلار پشت خطی

اگر نگاه دسته اول درست باشد، قیمت دلار باید حداقل به زودی شاهد از دست دادن حمایت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی باشد. اگر دیدگاه گروه دوم صحت داشته باشد، شانس اسکناس آمریکایی برای فتح مقاومت ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی چندان زیاد نخواهد بود و بیشتر می توان انتظار نوسانات در دامنه هزار تومانی ۲۵ هزار و ۲۰۰ تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان را داشت.

اگر بازار مقاومت ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان را بشکند، سناریوی افزایش نوسانات صعودی دلار به احتمال زیاد فعال خواهد شد. برای وقوع چنین سناریویی نیاز است که حواله درهم نیز بالای محدوده ۷ هزار و۲۰۰ تومان تثبیت شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید