المپیک 2020 رسما به پایان رسید

نبود تماشاگران و خالی بودن سکوها به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط متفاوتی را برای این دوره از بازی ها به وجود آورد و در مراسم اختتامیه نیز همانند افتتاحیه تماشاگران حضور نداشتند.

در ابتدای این مراسم پرچم کشور ژاپن به عنوان میزبان رقابت ها حمل شد و به اهتزاز درآمد و پس از آن پرچم کشورهای مختلف نیز توسط نمایندگان این کشورها حمل شد و به اهتزاز درآمد.

پرچمداری کاروان ایران در اختتامیه المپیک توکیو به ملی‌پوش کشتی آزاد سپرده شد تا امیرحسین زارع، آزادکار سنگین وزن ایران به عنوان پرچمدار کاروان پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را حمل کند.

معترضان به برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ در شرایط کرونا، همانند افتتاحیه این مسابقات در بیرون از ورزشگاه ملی توکیو، تجمع و اعتراض خود را اعلام کردند.

همزمان قرار بود پرچم المپیک روی برج ایفل بر افراشته شود چرا که فرانسه میزبان بعدی رقابت های المپیک است.

پس گذشت مدتی کوتاه، ابتدا پرچم یونان به عنوان اولین میزبان المپیک وارد ورزشگاه شد و بعد از پرچم المپیک، سپس رژه کشورها آغاز شد.

مسوولان برگزاری مراسم اختتامیه به شکل کامپیوتری پنج حلقه المپیک را در فضای میانی ورزشگاه به نمایش درآوردند که لحظات تماشایی را برای بینندگان رقم زد.

پس از آن مراسم اهدای مدال ماراتن مردان و زنان برای اولین بار در تاریخ طی مراسم اختتامیه مسابقات المپیک به نفرات برتر اهدا شد.

پس از آن فرماندار توکیو پرچم المپیک را به توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک تحویل داد و باخ نیز این پرچم را به نماینده فرانسوی ها به عنوان میزبان بعدی المپیک تقدیم کرد.

هاشیموتو، رییس کمیته برگزاری المپیک توکیو 2020 نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک در این مراسم با اشاره به اینکه باید با یکدیگر متحد باشیم و با سختی ها مقابله کنیم، بیان کرد: در این زمان بسیار سخت که فشار زیادی روی همه وجود دارد، باید امید داشته باشیم و قطعا ورزش به ما کمک می کنم که با شرایط بهتری پیش برویم. مردم از دیدن مسابقات المپیک لذت بردند و این مسئله به ما امید می دهد که با آینده روبرو شویم.

وی ادامه داد: المپیک پیام آور امید است و بهترین ورزشکاران دنیا اینجا جمع شده اند و رویای برگزاری المپیک را به حقیقت تبدیل کردند. المپیک توکیو، المپیک امید یکپارچگی و صلح بود.

در پایان مراسم اختتامیه المپیک توکیو 2020، مشعل المپیک در ورزشگاه ملی توکیو خاموش شد تا سه سال آینده در پاریس و به منظور برگزاری مسابقات المپیک 2024 روشن شود.

باید خاطرنشان کرد، ایران ۶۵ ورزشکار در المپیک‌ توکیو داشت که با کسب سه طلا، دو نقره و دو برنز به کار خود پایان دادند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.