پزشکیان: در دیپلماسی نمی توانی فقط بگیری و هیچ چیزی نپردازی!

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه هماهنگی و یکدست شدن سه قوه و انتظاراتی که مردم برای حل مشکلات خود دارند، گفت: مردم اکنون انتظار دارند که مشکلات شود و این‌ها هم قول دادند که مشکلات را حل کنند. ما هم منتظر هستیم که این اتفاق انجام شود، در این مسیر هم کمک و هم دعا می‌کنیم تا موفق شوند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در رابطه با سخنان رئیس‌جمهور در روز تحلیف پیرامون لغو تحریم‌ها، بیان کرد: حل این موضوعات با شعار نمی‌شود، نمی‌شود از این طرف فحش بدهیم و از آن طرف شعار بدهیم. البته من امیدوارم که بتوانند با دیپلماسی این موضوعات را حل کنند منتها دیپلماسی یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی بگیرید؛ تو نمی‌توانی فقط بگیری و هیچ چیزی هم نپردازی.

وی ادامه داد: اینکه همه حرف ما را آن‌ها بپذیرند و ما هیچ حرفی از آن‌ها نپذیریم، خب تا حالا نشده، این‌ها اجرا کنند که ببینیم شدنی است یا خیر؟ یعنی این‌ها بلد هستند و قبلی‌ها بلد نبودند که می‌شود گرفت ولی هیچ چیزی نداد. این چیزی است که باید منتظر بود و دید که چطور می‌خواهند بگیرند، ما هم دعا می‌کنیم که بتوانند بگیرند و ما هم یاد میگیریم.

پزشکیان در رابطه با برنامه‌های احتمالی و روش سیاست خارجی مدنظر دولت سیزدهم، اظهار داشت: من نمی‌دانم چه کار می‌خواهند انجام دهند اما ما نمی‌توانیم بدون انسجام، وحدت داخلی و بدون گفت‌وگو و معادلات خارجی مشکلات کشور را حل کنیم. توسعه یعنی رفتن، دیدن، ارتباط برقرار کردن، هماهنگ شدن و به هرحال یک چیزی دادن و یک چیزی گرفتن.

وی خاطرنشان کرد: خدا در قرآن می‌فرماید «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» خوبی را نمی‌شود به دست آورد مگر اینکه یک چیز خوب را از دست بدهی تا در مقابل آن یک چیز خوبی را به دست بیاوری. اینکه تو بخواهی همه را بگیری و هیچ چیزی ندهی امکان‌پذیر و شدنی نیست، حداقل آن مقدار که من می‌فهمم شدنی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.