صورت های مالی سایپا نشان می دهد

سود سایپا از تولید وانت پراید و تیبا

کدخبر: ۴۳۱۴۷۹
اقتصاد نیوز: تولید هر دستگاه وانت پراید معادل 10 دستگاه تیبا برای سایپایی ها سود داشته است.
سود سایپا از تولید وانت پراید و تیبا

بررسی صورت های مالی خودروسازی سایپا در مربوط به فصل بهار سال جاری نشان می دهد این خودروساز توانسته از محل فروش دو محصول خود یعنی تیبا و پراید 151 (وانت) سود را به حساب خود واریز کند.

اما کدام یک از این دو محصول سود بیشتری را نصیب این خودروساز کرده اند؟

بررسی وضعیت فروش تیبا نشان می دهد غول نارنجی جاده مخصوص طی سه ماه ابتدایی سال جاری در مجموع بیش از 68 هزار و 100 دستگاه انواع خودرویی تیبا را بفروش رسانده است.

این خودروساز از قبل فروش این تعداد خودروی تیبا سودی در حدود 119 میلیارد و 131 میلیون تومان به حساب خود واریز کرد.

به عبارت دیگر هر تیبایی که برای مشتریان فاکتور شده حول و حوش یک میلیون و 750 هزار تومان سود برای سایپایی ها به همراه داشته است.

خودروسازی سایپا هر دستگاه تیبا را به طور میانگین 82 میلیون و 800 هزار تومان بفروش می رساند.اما تولید هر دستگاه تیبا برای این خودروساز حول و حوش 81 میلیون و 100 هزار تومان آب می خورد.

اما به سراغ دیگر محصول این خودروساز یعنی پراید 151 یا همان وانت پراید می رویم.خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص کرج در فصل بهار حدود 7 هزار و 400 دستگاه از این محصول تجاری سبک خود را فروخته است.

با فروش این تعداد وانت پراید سایپایی ها حدود 134 میلیارد و 130 میلیون تومان سود دشت کردند.بنابراین این خودروساز هر دستگاه پراید 151 را با سودی حدود 18 میلیون تومان فروخته است.

نارنجی های جاده مخصوص هر دستگاه وانت پراید را حدود 80 میلیون و 300 هزار تومان فاکتور می کنند این در حالیست که تولید هر دستگاه از این محصول تجاری سبک برای این خودروساز حدود 62 میلیون و 300 هزار تومان هزینه دارد.

مقایسه اعداد یاد شده نشان می دهد تولید هر دستگاه وانت پراید معادل 10 دستگاه تیبا برای سایپایی ها سود داشته است.

به نظر می رسد با توجه به توقف تولید وانت آریسان و خلا محصولات تجاری سبک در بازار سایپایی ها بتوانند در سال جاری بیش از پیش از قبل فروش وانت پراید سود ببرند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید