در اطلاعیه ی وزارت خارجه افغانستان که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، آمده است که دولت نگرانی‌های شدید خود و مردم افغانستان را از حملات وحشیانه طالبان به شهرها که منجر به بروز جرایم جنگی و نقض آشکار حقوق بشری و فاجعۀ انسانی شده، با جامعه جهانی در میان گذاشته است.

در این اطلاعیه آمده است که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله امروز در نشست ترویکای گسترده در دوحه با حضور کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان شرکت نموده، خواست‌های عمده مردم و دولت افغانستان را به صراحت مطرح نموده است.

این اطلاعیه افزوده است که رئیس شورای عالی مصالحه از جامعه جهانی به‌ ویژه‌ کشورهای عضوی ترویکای گسترده خواسته است تا اقدامات جدی را برای جلوگیری از حملات طالبان به شهرها که منجر به جرایم جنگی، نقض گسترده حقوق بشر و بروز فاجعه‌ انسانی گردیده است، اتخاذ نمایند.

عبدالله همچنان بر آغاز مذاکرات جدی و واقعی برای برقراری آتش‌بس فوری و رسیدن به توافق سیاسی تأکید کرده است.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین تأکید کرده است که ادامه حملات خونبار طالبان در تبانی با تروریست های منطقه‌ای و بین‌المللی نه ‌تنها منجر به فاجعه بشری و ادامه جنگ در افغانستان خواهد شد بلکه سبب تقویت افراطی گری خشونت‌آمیز و تشجیع تروریست ها در منطقه شده، امنیت جمعی کشورهای منطقه و جهان را با تهدید جدی و غیرقابل جبران مواجه خواهد ساخت.

وزارت خارجه افغانستان تاکید کرده است که توقف خشونت‌ها و جنایات طالبان در تبانی مستقیم با تروریست های منطقه ای و بین‌المللی نه ‌تنها به نفع افغانستان بلکه به نفع همه جهان به ‌ویژه کشورهای منطقه خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.