وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به ابعادی از توافقنامه عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات گفت که فروش اف ۳۵ به ابوظبی بخش لاینفک این توافق بوده است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اظهار کرد که فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات بخش لاینفک توافقنامه عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات بوده است.

وی در این باره گفت: مجموعه‌ای از اقدامات از جمله قرارداد جنگنده اف ۳۵ به پیشبردن توافق‌نامه‌های عادی سازی روابط کمک کرد و سرانجام منجر به امضای آنها شد.

پامپئو تاکید کرد: علی‌رغم تلاش‌های مداوم مقامات اسرائیل، آمریکا و امارات برای انکار این که توافق تسلیحاتی بخشی از مذاکرات عادی سازی روابط بوده است، اما مقامات دولت دونالد ترامپ به آن اذعان کردند و این توافقنامه ابوظبی را در موقعیت بهتری برای دریافت این سلاح‌های پیشرفته قرار داد.

وزیر خارجه سابق آمریکا با افشای ابعاد جدیدی از امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان عرب‌ها و رژیم صهیونیستی گفت که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه کاملا با توافقنامه‌های عادی سازی روابط در ارتباط بوده است.

به گفته پامپئو، واشنگتن قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری را با ابوظبی برای فروش ۵۰ فروند هواپیمای F-۳۵  و ۱۸ هواپیمای بدون سرنشین مسلح و سایر فناوری‌های تعدادی از پیمانکاران بزرگ دفاعی آمریکا امضا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.