اظهارات مهم رئیسی درباره واردات واکسن/ صف‌های واکسیناسیون و دارو سریعا جمع شوند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: یقین دارم اگر مردم به درستی در جریان خطرات وضعیت کنونی ویروس قرار بگیرند، با رعایت همه جانبه دستورالعمل های بهداشتی و با اعمال کنترل‌ها و محدودیت‌های بیشتر، شرایط مناسبی در کنترل و غلبه بر این بیماری خواهیم داشتم و از مردم می خواهم در این مسیر دولت را یاری کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اطلاع رسانی شفاف و دقیق در زمینه کرونا و تلاش دشمنان برای فضاسازی های منفی در این خصوص، گفت: سخنگوی ستاد ملی کرونا، کمیته اطلاع‌رسانی و صدا و سیما باید روند اطلاع‌رسانی را مدیریت کنند تا مردم به صورت دقیق، شفاف و سریع و از طریق مراجع رسمی در جریان اخبار مربوطه قرار بگیرند.

رئیسی با تاکید بر اینکه صف‌هایی که در رابطه با واکسیناسیون و تهیه دارو شکل می‌گیرد بایستی سریعا جمع شوند و با مدیریت مناسب شاهد اینگونه صف‌ها نباشیم، گفت: دارو به اندازه کافی وجود دارد و روند واکسیناسیون نیز سرعت خواهد گرفت.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، همزمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته است و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رئیس جمهور با جدیت پیگیری می‌کند و امیدواریم با وارداتی که انجام می شود در زمان کوتاهی شاهد واکسینه شدن درصد زیادی از مردم باشیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه کسب و کار مردم در کنار صیانت از سلامت و جان آنان اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم کسب و کار و اشتغال مردم دچار آسیب نشود و نحوه مدیریت این موضوع بایستی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا برای آحاد مردم تببین شود.

رئیس جمهور پرهیز از ترددهای غیر ضروری و نقش آن در جلوگیری از شیوع ویروس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کاهش تردد از جمله مسائل محوری در روند کنترل ویروس است و لذا ترددها باید در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد.

رئیسی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی اصول بهداشتی در مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم، گفت: اعتقاد و باور قلبی داریم که این سوگواری‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در روح و روان جامعه و زندگی مردم داشته باشد اما رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزا و سوگواری‌ها امری ضروری است و حفظ و صیانت از جان مردم اولویت دارد.

در این جلسه، کمیته‌ بهداشت و درمان، قرارگاه عملیاتی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از روند شیوع ویروس و اقدامات انجام شده برای مقابله با آن و آخرین جمع‌بندی و هماهنگی‌های انجام شده برای مقابله و کنترل جدی موج پنجم کرونا را ارائه کردند و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز موظف شد، شرایط موجود را برای افکار عمومی تبیین و در این زمینه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای را تنظیم کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.