پشت پرده فیلم عدم پذیرش بیمار کرونایی توسط آمبولانس‌‌‌ها در اهواز

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است: "در خصوص فیلم منتشره در برخی شبکه‌های بیگانه و ادعای عدم پذیرش بیمار کرونایی توسط آمبولانس‌ها در اهواز توضیحات ذیل ارائه می‌شود؛

"در فیلم مذکور که مشخص نیست در چه مکانی ضبط شده و بیمار هم مشخص نیست مبتلا به چه بیماری است، بدون هیچ استناد درست و منطقی ادعا می‌شود آمبولانس‌ها به علت ابتلای بیمار به کرونا از پذیرش او امتناع کرده‌اند. این موضوع درحالی است که ناوگان اورژانس به صورت شبانه‌روزی و با تمام ظرفیت مشغول ارائه خدمت به عموم شهروندان و بیماران است و روزانه ده‌ها ماموریت نیز برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا انجام می‌دهد، لذا چنین ادعایی کاملا خلاف واقع است.

علاوه بر این و با بررسی ساده این فیلم مشخص است بیمار روی برانکارد و با لباس مخصوص قرار دارد و این نشان می‌دهد او به هر دلیلی از یک مرکز درمانی توسط همراهانش خارج شده است و مطلقا بحث عدم پذیرش بیمار توسط آمبولانس مطرح نیست.

همچنین شایان ذکر است با توجه به کنترل و ممنوعیت خروج بیمار از بیمارستان توسط همراهان با برانکارد و اقلام بیمارستانی، حضور این بیمار در مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه هم تکذیب می‌شود."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.