ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله درخواست ها از دولت جدید و توصیه ها به مجلس در خصوص رأی اعتماد به وزرای معرفی شده، اقامه عزای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عکس دو سفیر انگلیس و روسیه، مشکلات آب در کشور،  سالروز پیروزی جنگ ۳۳ روزه لبنان پرداختند.

نیازی به سفارت انگلیس در ایران نیست

به گزارش فارس، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر  با اشاره به افرادی که در جبهه جهالت با ویژگی دنیاطلبی، کمک حال باطل شده و در برابر حجت خدا ایستادند، افزود: افراد جبهه باطل که در برابر امام حسین علیه السلام ایستاند، آخرت خود را به پایین‌ترین قیمت فروختند و دنبال تکبر و هواپرستی رفتند. 

فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدم‌های فراوانی در راه پیشرفت کشور برداشته و قابل مقایسه با یک قرن گذشته نیست، گفت: ایران امروز مایه امید برای اهالی مقاومت در دنیا بوده، هرچند می‌بایست موقعیت بالاتری در جبهه اقتصاد و فرهنگ داشتیم که عواملی مانع دستیابی به چنین جایگاهی شد. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رهبری بارها در جلسات خصوصی راهکارهای پیشرفت را مطرح می‌کردند تا به انجام برسد اما رهنمودها انجام نشد، افزود: رهبری در دوران دولت‌های مختلف به تفکیک با نقد از انقلاب‌گریزی، ولنگاری فرهنگی، شتابزدگی و اتکا به غرب، این عوامل را مانع پیشرفت کامل ایران می‌دانستند. 

وی با بیان اینکه رهبری بارها توجه به جوانان و تکیه بر توان داخلی را تذکر می‌دادند که دولت به آن توجه کامل نکرد، تصریح کرد: دولت جدید باید به تذکرات و مبانی فکری رهبری توجه کند چرا که ایشان دلسوز مردم هستند، رهبری به دولت رئیسی مردمی بودن و مردمی ماندن را تاکید کرده‌اند. 

پس لرزه عکس جنجالی سفرای انگلیس و روسیه در تریبون های نماز جمعه /مجلس به فردی که در حد وزارت نیست رأی ندهد /پشت پرده بازی جدید اسرائیل علیه ایران

فلاختی با اشاره به عکسی که از دو سفیر انگلیس و روسیه منتشر و با واکنش به موقع وزارت خارجه مواجه شد، افزود: انگلیس با رفتارهای موذیانه خود به ویژه در سالهای اخیر اهداف شوم خود را نشان داده و مردم از اهداف پلید آنان مطلع هستند. 

وی با بیان اینکه سالهای سال با آمریکا قطع رابطه شد و مدعیان تعامل نیز نتیجه دلخواه خود را نگرفته و نبود ارتباط مستقیم نیز ضرری را متوجه ایران نکرده است، گفت: با توجه به رفتار موزیانه انگلیس چه نیازی به سفارت انگلیس در ایران است، ما نیازی به آن‌ها نداریم و با تشر برای بسته شدن سفارتخانه آن‌ها می‌توان درس عبرتی به آن‌ها داده شود. 

وی با بیان اینکه از کشور دوست‌مان روسیه نیز چنین رفتاری بعید بود که باید مستقیم از ملت ایران عذرخواهی کنند، تصریح کرد: یکی از موضوعات پیش روی مردم قطعی‌های برق است، تذکر میدهم از برق کارخانجات برنج‌کوبی مواظبت کنید تا آماده‌سازی برنج آنان عقب نیفتد چرا که عقب افتادن محصول کشاورز منجر به واردات برنج و ضرر کشاورز می‌شود. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به مشکلات آبی استان گیلان گفت: مناطق گوناگون از ایران با مشکلات آب مواجه است باید پیشگیری کرد تا گیلان خوزستانی دیگر نشود لذا تاکید می‌کنم تا مسئولین مربوط به آب استان گیلان لازم را تمهیدات لازم را بیندیشند و تا تشکیل کابینه جدید وظایف خود را با جدیت انجام دهند. 

پاسخ سختی در انتظار دشمنان ایران است/ شهردار باید عادل باشد

 آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: دو سفیر انگلیس و روسیه در ایران عکسی را منتشر کرده اند و سعی کرده اند تا عکسی که سالیان پیش در ایران گرفته شده را بازسازی کنند اما این عکس نه تنها مورد توجه مردم قرار نگرفت بلکه بار دیگر نشان دهنده ظلم شما بر جهانیان است.

به گفته امام جمعه شیراز ملت ایران هر حرکتی از هر سوی هر ملتی که تضعیف کننده قدرت ایران باشد را محکوم می‌کند و اگر دولتی بخواهد ایران را تهدید کند ایران سخت‌ترین جواب‌ها را به آنان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص انتخاب شهردار نیز تصریح کرد: وظایفی به عهده اعضای شورای شهر است که شهرداری انتخاب کنند که پیوند دهنده مردم و مسئولین مدیریت شهری باشند و باید فردی بر مسند شهرداری بنشیند که با تمام وجود برای شهر شیراز فعالیت کند.

پس لرزه عکس جنجالی سفرای انگلیس و روسیه در تریبون های نماز جمعه /مجلس به فردی که در حد وزارت نیست رأی ندهد /پشت پرده بازی جدید اسرائیل علیه ایران

وی ادامه داد: فردی باید شهردار شیراز باشد که در گام اول عدالت محور باشد و این فرد باید دارای ویژگی‌هایی نظیر قدرت اجرایی، عادل بودن و دانش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به پوشش برخی از افراد جامعه تاکید کرد: برخی هنوز در جبهه یزیدیان هستند و این افراد آینده‌ای به جز همراهی یزید و دوزخ نخواهند داشت و آن عده که مسیر امام حسین (ع) را در پیش گرفته اند آینده‌ای درخشان خواهند داشت.

 

توقع از دولت جدید متناسب با حجم مشکلات باشد

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: دولت جدید تلاش های خود را در خصوص رفع مشکلات انجام می دهد اما برخی رسانه ها توقع را از این دولت بالا می برند با آنکه این حجم مشکلات به وجود آمده را نمی توان در یک روز و یکسال رفع کرد.

بنا به گزارش ایرنا، وی با اشاره به معرفی اسامی کابینه دولت سیزدهم  اظهار داشت: مجلس انقلابی شورای اسلامی با مباحث تخصصی رای اعتماد می دهد اما اگر فردی را در حد وزارت ندید و آن گزینه رای نیاورد به معنی نالایقی آن نیست و هدف مجلس همکاری است.

وی در خصوص مراسم عزاداری محرم گفت: تاکید رهبری رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ سلامت است و به همین خاطر برخی از مداحان این مراسم را تعطیل کردند و اگر در این آیین‌ها  ناقل باشیم حق‌الناس بر گردن ما است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به تصویر منتشر شده از سوی سفیر جدید انگلیس و حواشی ایجاد شده آن گفت: اگر در این مساله عمدی در کار بوده است آنها باید بدانند ۴۲ سال از آن زمان گذشته و در همین سالهای پیش نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس جلوی نیروی های آمریکا را گرفتند و آنان با حقارت مجبور به دادن حق ایران شدند.

چرا نهاده‌های در بازار آزاد فروخته می‌شود؟

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی با بیان اینکه خاموشی‌های پی‌ در پی برق بیانگر عدم پیش‌بینی مسئولان به افزایش مصرف است، اظهار داشت: پیش‌بینی نکردند این‌ امر نشانه ضعف برخی از ادارات است که متولی هستند.

بنا به روایت تسنیم، وی با گلایه از وضعیت نابه‌سامان توزیع نهادهای دامی یادآور شد: دام‌ها در حال از بین رفتن و نهاده‌های دامی درحال خراب شدن است و یا در بازار آزاد فروخته می‌شود که اینها در تضاد با حمایت از تولید است.

نماینده ولی فقیه در مازندران رفع ضعف مدیریت اقتصاد را خواستار شد و تصریح کرد: اقتصاد باید رفع فقر را در پی داشته باشد.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه مجوزهایی نیز در کنار دریا مازندران صادر شده که فعالیت آن در تضاد با موضوعات زیست محیطی است، گفت: این امر موجب ازبین رفتن آبزیان و آسیب های زیست محیطی دیگر می‌شود در این راستا مجوز صنعتی و غیر صنعتی که صادر می‌شود باید کارشناسی‌تر برخورد شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مسئله اول کشور بحث کروناست و همه راه درست مبارزه با این بیماری را بشناسیم و عمل کنیم، افزود: طرح غربالگری  شهیدسلیمانی را جدی بگیریم هم واردات و هم تولید واکسن را افزایش یابد و خیران نیز  با محوریت مسجد محور به خانواده های  نیازمند کمک کنند.

پس لرزه عکس جنجالی سفرای انگلیس و روسیه در تریبون های نماز جمعه /مجلس به فردی که در حد وزارت نیست رأی ندهد /پشت پرده بازی جدید اسرائیل علیه ایران

امام جمعه ساری تصریح کرد: ائمه جماعات امکاناتی مانند مصلاها را در اختیار کادر درمان قرار دهند تا با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بسیج شویم و همت کنیم‌.

با لابی‌گری در شورای شهر کرج برخورد جدی می‌کنم

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: عاشورا یک مکتب است که باید به آن توجه ویژه شود، امام حسین (ع) با مکتب عاشورایی خود درس استقامت و پایداری در برابر ظلم را به جهانیان آموخت.

 وی با بیان اینکه حفظ عزت ملت ایران بزرگ‌ترین معروف به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید بدانیم که معروفی بالاتر از ایجاد و حفظ نظام اسلامی وجود ندارد و کسی که در این راه تلاش کند، امر به معروف کرده است و بدون شک حاکم شدن این تفکر منجر به از بین رفتن مفاسد در جامعه می‌شود.

امام جمعه کرج بیان کرد: نهضت عاشورای امام حسین (ع) برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و ایشان به دنبال اجرای این حکم مهم دینی بود؛ ایشان خود را به خاطر یک معروف فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت آزادی‌خواهان و استکبارستیزان عالم برگرفته از پیام استقامت و پایداری عاشوراست و اگر این قیام نبود بسیاری از وقایع مانند انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: سفرای انگلیس و روسیه با بازسازی عکسی که سالیان قبل در ایران گرفته شده را بازسازی کنند یک اهانت کردند که وزارت خارجه باید با قدرت با این رفتار اهانت‌آمیز برخورد جدی و قاطع کند.

وی اظهار کرد: دشمنان تمام دستگاه‌های تبلیغاتی خود را به کار بسته‌اند تا تفکر انقلابی که زیر سلطه آنها قرار ندارد را به جهان به عنوان تفکری خشونت‌گرا معرفی کنند.

هدف از بازی جدید آمریکا انگلیس و اسرائیل ایجاد چالش برای دولت است

حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گلستان اظهار داشت: ۱۳۸۲ سال است از حادثه غمبار عاشورا سپری می‌شود، ولی هنوز هم حادثه کربلا زنده است.

بنا به گزارش مهر، وی با بیان اینکه عاشورا زنده است و زنده و جاودان خواهد ماند گفت: مهم این است که ما از عاشورا درس بگیریم، چرا که عاشورا بزرگترین دانشگاه است و درس‌هایی انسان ساز دارد و درس عبودیت و بندگی، درس حریت و آزادگی، درس وفا، غیرت دینی، درس ظلم ستیزی، درس اخلاص و تسلیم در برابر حق تعالی، درس ولایت مداری و تکلیف محور بودن، درس حفظ و صیانت دین کربلا به ما آموخت و اگر روزی دین به خطر بیافتد، همه باید به میدان بیایند.

خطیب نماز جمعه گلستان به خیمه شب بازی آمریکا، انگلیس و اسرائیل اشاره کرد و گفت: اینها تا شش ماه قبل تلاش می‌کردند مردم پای صندوق رأی حاضر نشوند وقتی که مشارکت خوب مردم و انتخاب آگاهانه و انتقال قدرت آرام و باشکوه را دیدند به فکر شیطنت جدید افتادند و حادثه سازی مصنوعی را راه انداختند، از آن جمله جریان کشتی تجاری اسرائیل، و یا عکس گرفتن سفیر معلوم الحال انگلیس با سفیر روسیه برای تحقیر ملت و یادآوری جنگ جهانی دوم و اشغال ایران و احتمال دارد از این حرکات سخیف و کودکانه بازهم انجام دهند که دولت جدید انقلابی را به چالش بکشند که قطعاً این حرکات کودکانه و توطئه‌های کور و بی ارزش با فعالیت دولت جدید و انقلابی و خدمت به مردم و نظام محکوم به شکست خواهد بود.

وی گفت: وزارت امور خارجه باید سفیر جدید معلوم الحال که سابقه امنیتی هم دارد را تنبیه کند و دولت روسیه هم باید سفیر خود را توجیه کند تا در دام اطلاعاتی سفیر خبیث انگلیس نیافتد.

امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام عاشورا بود

حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: همه ما باید در مقابل نعمت‌هایی بی شماری که خداوند متعال به ما عطا کرده شکرگذار باشیم.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه همه در محضر خداوند هستیم و زمام همه امور در دست خدا است، افزود: کسی که تقوا داشته باشد سعی می‌کند خودش را از آلودگی و راه کج محافظت کند و همواره سعی دارد تا راه راست را ادامه دهد.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) ادامه دارد: گسترش فرهنگ عاشورا و کربلا نیاز همیشگی جامعه اسلامی است و در واقع باید همه ما در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه حرارت عشق به امام حسین (ع) هرگز در قلب‌های مسلمانان خاموش نمی‌شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر گرفته از نهضت عاشورا است و در همه شرایط بر همگان واجب بوده و اگر از این واجب الهی دوری شود تبعات بسیار بدی بر جامعه دارد.

حجت‌الاسلام راهداری با اشاره به شرایط کرونایی موجود در استان و کشور بیان کرد: رعایت دستورات بهداشتی و تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری تکلیفی شرعی است، زیرا حفظ جان و سلامتی واجب بوده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری ماه محرم می‌تواند الگویی برای رعایت این دستورات در سایر مجالس و برنامه‌ها باشد، تصریح کرد: متولیان و اعضای شورای هیأت مذهبی مراقبت کنند تا از رعایت بهداشت غفلت نشود.

نهضت مواسات با جدیت از سرگرفته شود

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: شاهد این هستیم که در سراسر ماه محرم و صفر مردم نسبت به عزاداری امام حسین (ع) سنگ تمام می‌گذارند و همه اقشار در مملکت ما و سایر کشورهای عالم اظهار ارادت‌های صمیمانه و مخلصانه‌ای دارند.

بنا به گزارش مهر، وی افزود: خدا را شاکریم که معرفت عموم مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) و آداب و ادب عزاداری‌ها، هر سال بهتر از سال‌های قبل می‌شود، هیئت‌ها در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها، رعایت آداب و ادب را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می‌دهند و این رشد و تعالی بسیار ارزشمند است و باید از همه خادمان اباعبدالله (ع) قدردانی کنیم.

پس لرزه عکس جنجالی سفرای انگلیس و روسیه در تریبون های نماز جمعه /مجلس به فردی که در حد وزارت نیست رأی ندهد /پشت پرده بازی جدید اسرائیل علیه ایران

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کودتای آمریکایی برای بازگرداندن شاه مطرود در سال ۱۳۳۲ اتفاق افتاده و این خاطره تلخ دخالت در آسایش و امنیت مردم بود. از آن سوی دنیا گرگ‌های آدم خوار آمدند گرگ پرورش یافته خودشان را بر مردم مسلط کنند و خیلی خوشحال هستیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت و احترام مردم به جای خودش بازگشت و این مردم هستند که خودشان تصمیم می‌گیرند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روزهای گذشته مداح انقلابی و مؤمن مرحوم علی اکبر حدادزادگان به رحمت خدا رفتند، همچنین هنرمند متعهدی به نام علی سلیمانی نیز در این ایام به رحمت خدا رفت که به خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند برای آنها مغفرت و رضوان طلب می‌کنیم.

وی به وقایع افغانستان اشاره کرد و بیان کرد: از خداوند برای مردم مسلمان، دوست و برادر افغانستان صلح، آرامش و امنیت می‌خواهیم و ملتمسانه می‌خواهیم شر اشرار، شیطنت‌های اجانب را از سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان بر دارد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: بعد از پایان مسابقات المپیک توکیو به مدال آوران مسابقات تبریک می‌گوئیم. برخی زمینه شرکتشان در این مسابقات فراهم نشد اما دلشان برای مملکتشان می تپد و به همه آن عزیزان نیز خداقوت می‌گوئیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.