محمد مخبر در این جلسه که به دستور سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و به منظور بررسی اقدامات لازم و فوری برای کنترل بازار شیر و لبنیات برگزار شد، با اشاره به نگرانی های موجود در جامعه نسبت به افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی، تاکید کرد: دولت سیزدهم به دنبال تامین منافع تولید کنندگان و در عین حال رفع نیازهای مصرفی عام و مورد نیاز مردم در بخش شیر و لبنیات است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه اگر امور به دست متولیان اصلی از جمله اتحادیه ها و تولیدکنندگان باشد، بخشی بزرگی از مشکلات کشور حل می شود، افزود: باید هر صنفی در قیمت گذاری و نظارت بر تولید کالاهای مورد نیاز مردم بویژه شیر و لبنیات که سهم عمده ای در تامین سلامت مردم دارد، دارای اختیارات کافی باشد.

مخبر در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کشور و همچنین رییس کل بانک مرکزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، به نگرانی ها و دغدغه های دامداران و تولیدکنندگان شیر در زمینه تامین خوراک و نهاده های دامی اشاره و تصریح کرد: ارایه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی از جمله سیاست های دولت برای تنظیم بازار شیر و لبنیات است تا شیر ارزان با بیشترین سوددهی به تولیدکنندگان به دست مصرف کننده ایرانی برسد.

مخبر همچنین در این جلسه دستور داد تا ضمن تشکیل جلسات فوری در هفته آتی به منظور بررسی راهکارهای کوتاه مدت و سریع جلوگیری از افزایش قیمت شیر و لبنیات مصرف عام مردم، عوامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت شیر در روزهای گذشته پیگیری و بررسی شود. 

در ادامه این جلسه وزاری جهاد کشاورزی و صمت گزارشی از عوامل اصلی گرانی لبنیات در کشور و همچنین اقدامات و تمهیدات لازم در روزهای گذشته به منظور ثبات و کنترل قیمت بازار شیر و لبنیات ارایه کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.