پیش بینی بورس امروز شنبه 23 مرداد

اما از سوی دیگر ۲ نشانه منفی نیز در بازار دیده می‌شود. روز چهارشنبه تقاضای بازار کاهش یافت و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات روز چهارشنبه با افت ۳ درصدی به رقم هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان رسید و ارزش مازاد تقاضای بازار ۷۱۳ میلیارد تومان شد. هرچند که همچنان تقاضای بازار بیش از عرضه‌ها است اما ارزش مازاد تقاضا نسبت به روز قبل کاهش ۷ درصدی داشته است.

دومین نشانه نزولی بازار خروج پول حقیقی برای پنجمین روز متوالی است. روز چهارشنبه ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی خارج شد که نسبت به روز سه‌شنبه افزایش داشته است.

در روندهای درونی بازار هم نشانه‌های مثبت دیده می‌شود و هم نشانه‌های منفی وجود دارند. اما یک عامل بیرونی موجب شده است که تحلیل‌گران به رشد شاخص کل امیدوار باشند. یکی از عوامل رشد قیمت‌ها در بازار سهام در هفته اخیررشد قیمت دلار بوده است. دلار این هفته وارد کانال ۲۶ شد و در حوالی نیمه این کانال ماندگار شده است.

 بدین ترتیب با توجه به وجود مازاد تقاضا در بازار و تداوم رشد قیمت دلار می‌توان گفت که عوامل صعودی بورس قوی‌تر هستند. شاخص کل تا کانال ۱.۵ میلیونی ۱۶ هزار واحد فاصله دارد و می‌تواند روز شنبه پا به کانال جدید بگذارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شاخص در آستانه کانال ۱.۵ میلیونی /پیش بینی بورس امروز» بخوانید.

 

 
 

 

 

 
 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.