شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مترو تهران#تعطیل

مترو تهران تا 30 مرداد تعطیل می‌ شود؟

کدخبر: 433347
اقتصاد نیوز : قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: در روزهای دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مردادماه با توجه به تعطیلی ادارات ناوگان مترو تهران و حومه تعطیل نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجید رستمی عصر شنبه ضمن اشاره به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری کشور از دوشنبه ۲۵ مرداد الی شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، درباره وضعیت سرویس دهی مترو تهران به خبرنگاران گفت: سرویس رسانی مترو در روزهای دوشنبه، سه شنبه و شنبه (۲۵، ۲۶ و ۳۰) همانند روزهای عادی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین سرویس رسانی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۲۷، ۲۸ و ۲۹) به صورت روزهای تعطیل خواهد بود و برنامه زمانبندی به روال روزهای تعطیل اعمال می شود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و حدود ۴۰ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

خط هفت مترو تهران نیز به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است، خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۵ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی خط ۶ هفت نیز هر کدام حدود ۱۵ ایستگاه فعال دارد.