رونمایی از ۳ ضلع اصلی دولت ابراهیم رئیسی

«کابینه پیشنهاد رئیسی، موافقان و مخالفان چه می گویند؟» عنوان بحث و گفت و گوی کلاب هاوس خبرآنلاین بود که فعالان، سیاسیون و تحلیلگران رسانه ای نظراتشان را بیان می کنند.

*سیدحمید حسینی، فعال اقتصادی و عضو اتاق ایران

دوستان بدون نگاه سیاسی در حوزه کنترل شیوع کرونا وارد عمل شویم و اگر قرار است فردی روی کار بیاید که نتواند اوضاع را بهبود ببخشد کنار نیاییم.

من به نظرم با توجه به شرایط کشور و بحران هایی که داریم کابینه سیزدهم چندان کارآمد نیست و نمی تواند اوضاع فعلی را مدیریت کند و وزن کابینه در مقابل مشکلات بسیار کم است. همچنین اختلاف سطح در کابینه زیاد است، یعنی برخی عقبه و سابقه دارند و شناخته شده هستند اما برخی پشتوانه قوی و سابقه زیادی ندارند.

وزرای تخصصی اغلب تکنوکرات هستند و چندان سیاسی به شمار نمی آیند و این مسئله که فضای تندی حاکم نیست قابل قبول است. همه وزارتخانه ها اهمیت دارند و می توانند به شرایط کشور با توجه به تحریم ها کمک کنند. 

آقای میرکاظمی به نظر می آید که یک ضلع دولت است، ضلع دیگر آقای مخبر، یک ضلع هم آقای وحیدی است و البته آقای خاندوزی هم می تواند مدعی باشد و این ضلع ها به نظرم می تواند برای دولت مشکل ساز شود.

امیدوارم کابینه بتواند موفق باشد و البته مجلس هم اگر می بیند وزرای انتخابی چندان کارآمد نیستند، کوتاه نیاید.


*محسن دلاویز

ای کاش آقای رئیسی از ظرفیت زنان هم استفاده می کرد و کابینه از زنان هم برخوردار بود. من درباره آقای خطیب هم باید بگویم که بسیار دلسوز هستند و با توجه به تجربه شخصی که دارم ایشان می توانند در حوزه وزارت اطلاعات می توانند موفق باشند و به مبارزه حقیقی و درست با فساد عمل کنند.

شاید من خیلی خوش بین نباشم چون در شرایط فعلی کابینه برای عبور از بحران های کشور می بایست قوی تر بود.

*حبیب خلج

من معتقدم افراد در موقعیت های زمانی مختلف تغییر می کنند، به طور مثال آقای هاشمی در دهه ۶۰ همانطور فکر می کرد که در دهه ۷۰ یا ۸۰ فکر می کرد؟ دولت آقای رئیسی سعی کردند بین دولت آقای روحانی و آقای احمدی نژاد قرار بگیرد. 
آنطور که دوستان اشاره می کنند مشکل ما به شکلی که بیان شد تحریم ها نیست، بلکه اف ای تی اف است.

مثلا دوستان اشاره می کنند به آقای وحیدی که سخت گیر هستند و از این دست مسایل، به نظرم باید در حوزه وزارت کشور که بسیار سیاسی است از چنین افرادی استفاده کرد. ما نیازمند وزرایی هستیم که جسارت داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.