خانواده کادر درمان واکسینه می‌شوند

سعید نمکی خطاب به علیرضا رییسی نوشت: حدود یک و نیم سال گذشته مدافعین بی ادعای سلامت در سراسر کشور سخت ترین شرایط را تحمل کردند و در کنار آنها خانواده های صبور و همراهشان نیز متحمل رنج فراوان شدند. باتوجه به تماس مکرر و آلودگی شدید بخش های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمت رسان به بیماران کووید –‌19 و خطر انتقال ویروس با حجم بالا به خانواده های این عزیزان، ضروریست در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون خانواده های محترم این عزیزان اقدام شود.

وی افزود: ضمناً دز یادآور اولین گروه هایی که در کادر بهداشت و درمان درگیر در خدمت به بیماران کرونائی واکسن دریافت کرده اند باید مورد توجه قرار گیرد که شایسته است با طرح در کمیته واکسیناسیون برای همکارانی که از نظر سنی و یا بیماری زمینه ای می توانند اولویت داشته باشند شروع نمائید و سپس به مرور و گذشت زمان کافی از دز دوم برای بقیه اقدام شود. فاصله زمانی و اولویت در اولین کمیته علمی واکسن مطرح گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین امروز(یکشنبه) در نامه ای به دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه دستور آغاز واکسیناسیون گروه هدف سنی در استان آذربایجان غربی را هم علاوه بر استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان ابلاغ کرد.

نمکی روز گذشته(شنبه) نیز طی ابلاغیه ای دستور واکسیناسیون گروه هدف سنی علیه کووید۱۹ را در استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان همچون استان های جنوبی، جنوب شرقی و شرق کشور، صادر کرد.

تا کنون افراد ۶۰ سال به بالا بر اساس فراخوان وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت کرده اند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.