احتمال وقوع زلزله شدیدتر در تهران

رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درباره وقوع زمین‌لرزه ۳.۹ ریشتری امروز در پایتخت اظهار داشت: این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و حوالی بومهن تهران به وقوع پیوسته است.

وی افزود: زمین‌لرزه‌هایی با قدرت ۲ تا ۳ ریشتری و حتی نزدیک به ۴ ریشتر سالانه ۲ تا ۳ بار در تهران و حوالی آن به وقوع می‌پیوندد واین موضوع حکایت از این دارد که همه شهروندان باید آمادگی نسبی داشته باشند.

 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه زمین‌لرزه به وقوع پیوسته ۳.۹ ریشتری احتمال دارد پیش‌لرزه باشد گفت: اینکه زمین‌لرزه با شدت بالاتری به وقوع بپیوندد موضوع عجیب و غریبی نیست.

وی با تأکید بر اینکه همیشه در تهران به دلیل گسل‌های فراوان احتمال وقوع زمین‌لرزه بزرگ وجود داشته است گفت: اینکه زمین‌لرزه‌ای با شدت بیشتر به وقوع بپیوندد در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم به بیرون از منزل نروند و فقط در منازل خود نقاط امن را در صورت وقوع زمین‌لرزه احتمالی بشناسند و آمادگی داشته باشند.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در پی وقوع زلزله تهران ۵ استان به حالت آماده باش در آمدند.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری عصر روز یکشنبه در تهران، ۵ استان کشور به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان‌های تهران، قم، سمنان، البرز و مازندران تا ۲۴ ساعت آینده به حالت آماده باش هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور بیان کرد: با توجه به گزارشات ارسالی، سطح آماده باش در حالت زرد قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.