شاعر مشهور مازندرانی درگذشت

سیدمنصور میراحمدی (تحفه)، شاعر اهل مازندران و از یاران سلمان هراتی در سن ۷۴سالگی از دنیا رفت. حمزه ابوالحسنی، شاعر، با اعلام این خبر گفت: «من پریروز، پس از این‌که این خبر را شنیدم، با پسرشان درباره علت فوت‌شان صحبت کردم؛ ایشان پس از بازنشستگی از بانک حدود ۳۰ سال به دلیل کسالت همسرشان از ایشان پرستاری می‌کردند، اما تا این اواخر حال‌شان خوب بود تا این‌که حدود ۱۰ روز پیش برای دریافت واکسن کرونا رفتند، یکی از دوستان ما، آقای سهراب ثابت‌قدم ایشان را دیده بودند و گفتند که حال‌شان خوب نبود اما دلیل آن دقیقا مشخص نبود.»

او افزود: «پس از دریافت واکسن حال آقای میراحمدی بد می‌شود و یکی‌دو روز به حالت عادی می‌گذرد تا این‌که بدتر می‌شود اما دکتر به ایشان گفته بود که عادی‌ و از عوارض واکسن است. اما حال ایشان بدتر شد و متوجه شدند که ریه‌شان درگیر است تا این‌که پریروز (جمعه، ۲۲ مرداد) به رحمت خدا رفتند و شنبه در مزار عظیمیه تنکابن به خاک سپرده شدند.» 

ابوالحسنی درباره فعالیت ادبی میراحمدی نیز بیان کرد: «زمانی که در انجمن تنکابن افرادی مثل سلمان هراتی، مصطفی علیپور، ایرج قنبری و ... حضور داشتند، ایشان هم بود. از یاران قدیم ما هستند و آن زمان که برای اجرای برنامه به مدرسه‌ها می‌رفتیم با ما همکاری داشتند و آثار خیلی خوبی هم داشتند و شعرهای محلی هم می‌نوشتند.»

از آثار سیدمنصور میراحمدی متخلص به تحفه می‌توان به «گنجینه ۱»، «گنجینه ۲»، «اضطراب خزان» و ... اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.