حضور ابراهیم رئیسی در جلسه شنبه مجلس

علی نیکزاد با اشاره به نشست علنی روز شنبه مجلس به منظور آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم تصریح کرد: آقای رئیسی طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه برای دفاع از برنامه‌های خود و کابینه پیشنهادی فرصت سخنرانی دارند و قطعا در جلسه علنی روز شنبه مجلس حضور خواهند یافت.

وی گفت: به نظر می‌رسد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسات دو یا سه شیفته مجلس تا بعد از ظهر روز سه شنبه به طول بیانجامد و روز چهارشنبه برای همه اعضای کابینه در مجلس رأی گیری خواهیم کرد.
اقای نیکزاد افزود: امسال بررسی برنامه وزرای پیشنهادی در جلسات کمیسیون‌ها از نظم خاصی برخوردار بود.
وی گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس در دو بخش صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی انجام می‌گیرد؛ بررسی صلاحیت‌های اختصاصی وزرای پیشنهادی به ویژه از سوی کمیسیون‌های تخصصی به دقت انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: صلاحیت عمومی وزرای پیشنهادی قبل از معرفی به مجلس از مبادی ذیربط اخذ شده است.
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: طبق تصمیم هیات رییسه، تمامی وزرای پیشنهادی تنها با یک الی دو همراه امکان حضور در جلسات کمیسیون‌ها را دارند و کسی حق لابی در راهرو‌های مجلس را ندارد.
وی با اشاره به جلسات مستمر و دو نوبته کمیسیون‌های مجلس تا شب تاسوعا، ادامه داد: برای عرض خدا قوت در اکثر کمیسیون‌های مجلس حضور یافتم؛ روند بررسی برنامه وزرای پیشنهادی بسیار جدی، کارشناسانه، دقیق و در عین حال دوستانه و اخلاق محور است.
اقای نیکزاد همچنین درباره میزان رای آوری کابینه پیشنهادی نیز گفت: روند گذشته نشان می‌دهد؛ معمولا کابینه به طور ۱۰۰ درصدی از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد، اما امیدوارم - با توجه به تعامل پیشین آقای رئیسی با مجلس در معرفی چند گزینه برای اخذ نظر مشورتی نمایندگان - کابینه سیزدهم از مجلس رای اعتماد حداکثری بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.