سفارت کدام کشورها در کابل باقی مانده است؟

سخنگوی وزارت امور خارجه هند امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مقامات سفارت هند در کابل از جمله سفیر از افغانستان خارج می‌شوند. به این ترتیب تنها سه سفارتخانه در کابل باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "آریندام باگچی"، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در توییتی نوشت: با توجه به شرایط و اوضاع به وجود آمده، تصمیم گرفته شد تا سفیرمان در کابل و کارمندان هندی‌اش فورا به هند بازگردانده شوند.

به دنبال سقوط کابل، هزارن تن از مردم مستاصل افغانستان روز دوشنبه درصدد فرار از افغانستان از طریق فرود کابل برآمدند که این هرج و مرج باعث شد تا آمریکا روند تخلیه را موقتا متوقف کند.

هند تازه‌ترین کشوری است که سفارت خود را در کابل تخلیه کرده است و سفیر و دیگر کارکنان این کشور با یک پرواز ویژه به هند بازگردانده شده‌اند.

بدین ترتیب تنها سفارت روسیه، چین و پاکستان در کابل باقی مانده است.

اندونزی گفته است که "ماموریت کوچک دیپلماتیک" خود را در این کشور حفظ خواهد کرد هر چند سفارت خود را نیز تخلیه می‌کند.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود که تنها بخشی از کارکنان سفارت خود را تخلیه می‌کند. دیمیتری ژیرنوف سفیر این کشور قرار است امروز بعد از ظهر با طالبان دیدار کند.

سفارت چین در افغانستان در مورد برنامه‌های بعدی خود اظهار نظری نکرده است، اما به شهروندان محلی چین هشدار داده است که "به وضعیت امنیتی توجه زیادی داشته باشند".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.