جزئیات نشست کمیسیون اجتماعی با وزرای پیشنهادی صمت و راه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی راه عنوان کرد به دلیل اینکه انجام پروژه‌های راه‌های روستایی برای سرمایه‌گذاران جذابیتی ندارد، باید اعتبارات تخصیص یافته به این بخش افزایش یابد و دولت خود مجری این پروژه‌ها باشد.

مجید انصاری نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی با حضور در جلسه کمیسیون برنامه‌های خود را به اعضا ارائه کردند.

وی افزود: در این جلسه وزیر پیشنهادی صمت ضمن ارائه برنامه‌های خود عنوان کرد که برای آمایش سرزمین برای ۴۵۰ روستا برنامه داریم تا زمینه‌سازی برای سرمایه گذاری در هر استان براساس ظرفیت ها و پتانسیل‌های آن منطقه و استان انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: وزیر پیشنهادی صمت گفت که ۸۰ درصد تولید در کشور توسط ۲۵۰۰ واحد تولیدی انجام می‌شود که باید مشکلات در این بخش را رفع کنیم. 

انصاری خاطرنشان کرد: آقای فاطمی امین با اشاره به بحث صادرات از برنامه خود برای افزایش ۵ میلیارد دلاری صادرات در شش ماهه دوم امسال خبر داد. 

وی افزود:‌ در ادامه جلسه وزیر پیشنهادی برنامه خود را ارائه کرد و گفت که با توجه به اینکه در بحث پروژه راه‌های روستایی این بخش برای سرمایه‌گذاران جذابیتی ندارد دولت خود باید به عنوان مجری پروژه وارد عمل شود و به همین خاطر لازم است تا اعتبارات مربوط به این بخش افزایش یابد. 

وی اظهار داشت:‌آقای قاسمی گفت که در بحث راههای اصلی نیز باید برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد شود تا برای انجام پروژه تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشند. 

انصاری خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی راه در حوزه مسکن نیز گفت که با توجه به افزایش هزینه‌ها در این بخش حتی اگر زمین هم به صورت رایگان دراختیار متقاضیان قرار گیرد با توجه به هزینه بالای مصالح ساختمانی باید در نشست با بانکها و یا از طرق دیگر چاره‌ای برای این منظور اندیشیده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.