بازدید از وضعیت بازداشتگاه آگاهی تهران توسط دادستان و هیات همراه

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه جمعی از معاونان خود از بازداشتگاه اداره آگاهی تهران بازدید کرد.

علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ به همراه جمعی از معاونان خود و بازپرسان دادسرای تهران از بازداشتگاه اداره آگاهی بازدید کرد.

وی در خصوص اهداف این بازدید سرزده از بازداشتگاه پلیس آگاهی بیان کرد: بررسی وضعیت بازداشتی‌ها از حیث مدت و ضرورت بازداشت توسط مقام بازداشت کننده و اطمینان از صحت اقدامات بازپرسی از حیث رعایت تشریفات قانونی از جمله اهداف این بازدید سرزده بود.

دادستان تهران یکی دیگر از اهداف این بازدید سرزده را رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس و به منظور بررسی وضعیت رعایت حقوق متهمان از حیث شرایط محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی‌ها و همچنین دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

القاصی رعایت تکریم و کرامت انسانی متهمان از جانب مسئولین ذیربط را یکی دیگر از دلایل این بازدید سرزده عنوان کرد و گفت: رعایت کرامت و حیثیت انسانی از اهمیت دوچندانی برخوردار است؛ چرا که رعایت کرامت و حیثیت ذاتی اشخاص از لوازم دادرسی عادلانه محسوب می‌شود.

در این بازدید القاصی از وضیعت رسیدگی به درخواست‌های مراجعان و روند بررسی پرونده‌ها مطلع شد و بر تسریع در روند رسیدگی و رعایت مفاد قانون در انجام امور محوله تأکید کرد.

این مقام قضائی در این بازدید، با بازداشتی‌ها ملاقات چهره به چهره داشت و دستورات لازم را برای رفع مشکلات و درخواست‌های آنها صادر کرد.

در این بازدید که سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران نیز حضور داشت، دادستان تهران ضمن بازدید از بازداشتگاه اداره آگاهی از نزدیک در جریان روند رسیدگی به امور انتظامی شهر قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.