مخفیگاه اشرف غنی لو رفت

اشرف غنی دلیل فرار خود را جلوگیری از ریختن خون مردم بی گناه افغانستان عنوان کرده است.

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای ادعا کردند که «اشرف غنی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان بعد از خروج از این کشور، اکنون در عمان است و احتمالا به آمریکا برود.

چند منبع رسانه‌ای از قبیل «ایندیا تودی» روز دوشنبه (امروز) در گزارشی‌های جداگانه ادعا کردند که اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق افغانستان احتمالا به آمریکا سفر می‌کند.

 ایندیا تودی گزارش داد: «اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق افغانستان بعد از اینکه روز گذشته هواپیمای او اجازه فرود در تاجیکستان نیافت، اکنون در عمان حضور دارد و احتمالا به ایالات متحده برود».

طبق گزارش این رسانه، «حمدالله محب» مشاور سابق امنیت ملی دولت افغانستان هم در هواپیمای حامل اشرف غنی حضور دارد.

علاوه بر ایندیا تودی برخی خبرنگاران رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم مدعی شده‌اند که اشرف غنی در عمان حضور دارد و احتمالا مقصد بعدی سفر او آمریکا باشد.

پیش از این در خبرها آمده بود که اشرف غنی بعد از استعفا از مقام ریاست جمهوری، با هواپیما به تاجیکستان رفت اما وزارت خارجه این کشور، حضور هواپیمای حامل غنی در تاجیکستان را تایید نکرد.

به دنبال گمانه‌زنی‌ها درباره حضور اشرف غنی در تاجیکستان، برخی رسانه‌ها خبر دادند که رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد ازبکستان شده اما معلوم نیست مقصد بعدی سفر او چه کشوری باشد.

وزیر دفاع افغانستان: اشرف غنی خیانت کرد

بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان پس از خروج اشرف غنی از افغانستان گفته که رئیس جمهور سابق افغانستان به این کشور خیانت کرده است.

محمدی در صفحه تویئتر خود نوشت: دست ما را از پشت بستند و وطن را فروختند لعنت به غنی و دار دسته اش.

از سوی دیگر رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در واکنش به فرار اشرف غنی از این کشور گفت: رئیس جمهور سابق افغانستان افغانستان را ترک و کشور و ملت را در یک حالت قرار داد رفت و خداوند همراهش محاسبه کند. 

عبدالله در یک پیام ویدیویی، از نیروهای امنیتی خواست که امنیت ساکنان کابل را تأمین کند. او در عین حال از افراد طالبان نیز، خواست که بدون واردشدن به شهر کابل، اجازه‌ دهند که گفت‌وگوها ادامه داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.