رئیس اطلاعات مصر به اسرائیل رفت

النشره گزارش داد، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر امروز چهارشنبه به تل آویو سفر کرده است. وی در جریان این سفر با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است رئیس دستگاه اطلاعات مصر در ادامه سفر خود به تل آویو با «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم نیز دیدار و گفتگو کند. گفته می شود که وی به منظور تثبیت آتش بس در غزه و پرونده محاصره این باریکه به تل آویو سفر کرده است.

چند روز پیش گروه‌های مقاومت فلسطین به مصر به عنوان میانجی آتش‌بس در غزه ابلاغ کرده اند که طی روزهای آینده مهلتی که برای دشمن صهیونیستی جهت لغو محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه‌ها و تحویل کمک‌های مالی قطر به غزه تعیین کرده بودند، به پایان خواهد رسید و اوضاع به سمت تنش و درگیری مجدد پیش برود.

پیشتر هم مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که اگر به تعهدات و مطالبات فلسطینیان عمل نکند، دور جدید تنش در مرز نوارغزه با رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود.

با وجود گذشت بیش از دو ماه از پایان جنگ ۱۱ روزه نوارغزه، هنوز توافقنامه آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی منعقد نشده است و این شرایط شکننده، احتمال آغاز دوباره درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها را تقویت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.