نخست‌وزیر اسرائیل: ایران در پیشرفته‌ترین وضعیت غنی‌سازی قرار دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران موضوع اصلی دیدار وی با رئیس‌جمهور آمریکا است، گفت ایران اکنون به پیشرفته‌ترین حالت خود در غنی‌سازی اورانیوم رسیده است.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گفت که مسئله ایران، موضوع اصلی دیدار او با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

بنت طی نشست خبری در این‌باره توضیح داد: «در روزهای پایانی ماه، قصد دارم اگر ویروس کرونا اجازه دهد به آمریکا بروم تا دیدار مهمی با رئیس‌جمهور بایدن داشته باشم. موضوع ایران، مسئله اصلی خواهد بود».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی، اظهار داشت: «ایران اکنون در پیشرفته‌ترین نقطه خود در غنی‌سازی [اورانیوم]‌ قرار دارد ولی ما هم نقشه‌ای برای مقابله با آن و حفاظت از امنیت اسرائیل داریم».

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس با تایید گزارش‌ها درباره اتمام بازبینی سیاست‌های تل‌آویو در قبال تهران، مدعی شد کابینه وی تهدیدهای ایران را در تمام جهات بررسی کرده و استراتژی جدیدی فراهم آورده است.

بر اساس این گزارش، بنت در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما با تمرکز بالا به کاخ سفید می‌رویم، با رویکرد شراکت، رویکردی که با هدف متوقف کردن اقدامات منطقه‌ای منفی ایران - ثبات‌زدایی و تروریسم آن - و جلوگیری از نزدیک‌شدن ایران به گریز اتمی است».

پیش از این وبگاه «آکسیوس» گزارش داده بود مقام‌های اسرائیلی درباره پیامی که بحران افغانستان درباره حضور آمریکا در منطقه صادر می‌کند نگران هستند.

از سوی دیگر، چند روز قبل نیز «ویلیام بِرنز» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در جریان سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات این رژیم در تل‌آویو، درباره مسائل مرتبط با ایران صحبت کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.