48 روز سبز شاخص در برابر 46 روز سرخ

شاخص کل سال را در کانال ۱.۳ میلیونی آغاز کرد اما در ادامه تا کانال ۱.۱ میلیونی نیز سقوط کرد. شاخص کل بورس پایتخت در تیر ماه ابتدا به محدوده ۱.۲ میلیونی و سپس به کانال ۱.۳ میلیونی بازگشت و در مرداد به کانال ۱.۴ میلیون و در نهایت به کانال ۱.۵ میلیون صعود کرد.

در پایان معاملات روز ۲۴ مرداد بود که شاخص به رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید تا نسبت به آخرین روز کاری اسفند ۲ کانال بالاتر بایستد. بدین ترتیب در دوره ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ شاخص ۱۹۳ هزار واحد بالاتر از رقم آخرین روز کاری سال ۱۳۹۹ قرار گرفت. 

۴۸ روز صعود،‌ ۴۶ روز نزول

در مجموع ۹۴ روز کاری بازار سهام در سال ۱۴۰۰، ۴۸ روز شاخص کل بورس رشد کرده و ۴۶ روز نزولی بوده است. در فروردین و اردیبهشت تعداد روزهای منفی بیشتر بود اما در خرداد،‌ تیر و مرداد روزهای صعودی پیشی گرفتند. در ۱۸ روز کاری فروردین تنها در ۳ روز شاخص کل رشد کرد و در ۱۵ روز دیگر شاخص روند نزولی داشت. در اردیبهشت نیز بورس تنها ۷ روز صعودی را پشت سر گذاشت و شاخص ۱۳ روز قرمزپوش بود.

اما در خرداد ماه بازار به تعادل نزدیک شد. ۱۱ روز صعودی بود و ۱۰ روز نزولی داشت. در تیرماه روند بازار صعودی شد و در مجموع ۲۰ روز کاری اولین ماه تابستان شاخص در ۱۵ روز سبزپوش بود و تنها ۵ روز شاخص تنزل کرد. در ۱۵ روز کاری مرداد نیز شاخص در ۱۲ روز صعود کرد و فقط در ۳ روز افت کرد.  

متن کامل این گزارش را با تیتر «38 روز داغِ بورسِ تهران+جدول»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.