نظر نانسی پلوسی درباره خروج نظامیان  از افغانستان

 به گزارش پایگاه واشنگتن اگزماینر، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گرچه اقدام جو بایدن در افغانستان را ستود، اما تاکید کرد که این خروج وضعیت را "بی‌نظم و نابسامان" کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بعد از ستودن اقدام "قدرتمند و قاطع" جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه گفت که خروج از افغانستان باید مدت‌ها قبل اتفاق می‌افتاد.

پلوسی در پاسخ به سوال شبکه تلویزیونی KPIX درباره اینکه آیا دولت بایدن باید یک حضور نظامی قدرتمند در روند خروج، با توجه به سردرگمی و هرج و مرج ایجاد شده می‌داشت یا خیر گفت: ما مدت‌ها قبل باید از افغانستان می‌رفتیم. اما اکنون متاسفانه ما با بی‌نظمی مواجه شدیم. اما این باید اصلاح شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: با توجه به اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم، ارتش ما آنجاست و مذاکراتی با طالبان درباره خروج امن شهروندان آمریکایی و دوستانمان که به ما و متحدانمان در آنجا کمک کردند، دارند.

نانسی پلوسی در رابطه با تجهیزات آمریکایی که به دست طالبان افتاده است، گفت: فکر می‌کردم ارتش افغانستان برای دفاع از آنها استفاده می‌کند. تعدادی تجهیزات در آنجا ماند. فکر می‌کردیم از آنها استفاده کنند و امیدمان همین بود تا ارتش افغانستان برای دفاع از کشورش از آن استفاده کند. این حقیقت که آنها چنین کاری نکردند و نتوانستند، دلیل دیگر ما برای خروج است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.