درخواست‌های ده‌گانه رئیس نظام پرستاری از رئیس‌جمهور

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، در نامه محمد میرزابیگی آمده است:

«جامعه بزرگ پرستاری کشور به عنوان مدافعین خط مقدم سلامت اکنون نزدیک به دو سال است در بحران کرونا بدون وقفه، بدون لحظه‌ای تردید و بطور ٢٤ ساعته، علیه ویروس منحوس کرونا و با هدف محافظت از جان آحاد امت ایران اسلامی و بویژه بیماران کرونایی، در حال مبارزه است.

تعداد ۱۴۰ شهید و ۱۲۵ هزار مبتلا از این جامعه خدوم و مظلوم به کرونا، حاصل این مبارزه بی امان است. البته ابتلای خانواده این عزیزان در این محاسبه لحاظ نشده است.

اکنون در پیک کرونای دلتا و احتمالا به فاصله اندکی در معرض هجوم ورژن لامبدای این ویروس منحوس و مخوف می‌باشیم. این در حالی است که این عزیزان مجاهد مدافع و مظلوم در طول دو سال گذشته نه به لحاظ کمی و نه کیفی، حمایت‌های اختصاصی و ویژه‌ای نشده‌اند؛ اما با همان تعداد محدود و معدود و با دستمزدهای نامتناسب مقابل کرونا در حال جانفشانی و جان‌نثاری هستند و هیچگاه نه‌تنها کم نگذاشته‌اند بلکه با قدرت و قوت، تلاش‌های خود را چند برابر کرده‌اند؛ لیکن به نظر می‌رسد این ظرفیت چه به لحاظ صبر و حوصله روحی و روانی و چه به لحاظ توان و تاب‌آوری فیزیکی و طاقت بدنی محدود و قابل سرریز شدن باشد که در این صورت، قطعا تبعات سختی در پی خواهد داشت.

بنابراین مستدعی است در صورت امکان مقرر فرمایید با هدف این بازسازی روحی و روانی، جسمی و فیزیکی و ایجاد انگیزه بیشتر خدمتی در این جامعه بزرگ، مبادی مسئول و مدیران مرتبط با حوزه ستاد ملی مبارزه با کرونا و مدیریت عالی سلامت راهکارهای ده‌گانه‌ای که ذیلا تقدیم می‌شود را عملیاتی کنند و با کمک سازمان نظام پرستاری و تعداد ۱۴۵ هیات مدیره آن در سراسر کشور جهت اجرای این راهکارهای میانبر و بازسازی وضعیت روحی روانی و جسمی مدافعان سلامت همکاری و همراهی شایسته‌ای را اتخاذ نمایند.

اما راهکارها:

۱- عضویت فوری سازمان نظام پرستاری در ستاد ملی کرونا به منظور ترمیم ترکیب و ساختار ستاد ملی مبارزه با کرونا با رویکرد مردمی‌تر و غیردولتی‌، زیرا در حال حاضر ستاد مذکور به شدت دولتی است و با بدنه و با صف و سرپنجه‌های خدمتی فاصله زیادی دارد.

۲- تسریع در بکارگیری سهمیه‌های استخدامی در مدتی کوتاه و تزریق نیروی تازه نفس به بیمارستان‌ها و تیم بالینی و آماده‌سازی مجدد آنها برای فصل پاییز و زمستان همین امسال

۳- تسریع در تزریق دوز سوم واکسن به مدافعین سلامت و تزریق واکسن کرونا به تمام اعضاء خانواده‌های مدافعین سلامت

۴- تسریع در برقراری و پرداخت فوق‌العاده خاص و افزایش حق جذب که مدتی است در دستور کار کمیسیون‌های ستاد ملی کرونا می‌باشد.

۵- اعمال بخشودگی مالیات بر حقوق مدافعین سلامت تا پایان کرونا و تا زمان برگشت در آمد بیمارستان‌ها به شرایط عادی

۶- اعمال تغییر وضعیت برای کلیه نیروهای طرحی، ۸۹ روزه، شرکتی و قراردادی به استخدام رسمی به جایگزینی بازنشستگان استعلاجی‌ها و… و متناسب‌سازی بالین با حداقل نیاز بیمارستان‌ها و بیماران و ...

۷- اعمال امتیازات ایثارگری برای کلیه مدافعین سلامت که اکنون دو سال است در مخوف‌ترین، سخت‌ترین و نفس‌گیرترین شرایط ممکن با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند

۸- اجرای سریع و بدون فوت وقت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که چندی پیش آیین‌نامه اجرائی آن به تصویب شورای عالی بیمه و یک ماه بعد، در هیأت دولت هم به تصویب رسیده است و پیش از آنها مورد تاکید مقام عظمای ولایت و رهبری قرار گرفته و حضرتعالی هم چندین‌بار از اجرای آن استقبال و تاکید فرموده‌اید

۹- تاکید به وزرای محترم بهداشت و رفاه و استانداری‌ها، برای اعمال ضرایب مناسب زمان خدمت در بخش‌های کرونایی (سه برابر زمان معمول) و اعمال ضرایب مناسب برای تعطیلات اعلامی از طرف دولت یا استانداری‌ها در نقاط قرمز کشور به عنوان ایام تعطیل برای حضور مدافعین سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی دولتی و غیردولتی، با اعمال ضرایب مضاعف به علاوه ضریب اعلام‌شده در قانون بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت

۱۰ – تاکید به استانداران و روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و ... برای اتخاذ روش‌های انگیزه‌افزا و جاذب، مثل اجرای کامل قانون بهره‌وری، رعایت شرایط و پرداخت حقوق و مزایای سختی کار در بخش‌های مرتبط، پرداخت‌های اضافه‌کار بالاتر از سقف ۱۷۵ ساعت که به دلیل نیاز مردم و بیمارستان‌ها، به پرسنل و مدافعین سلامت تحمیل می‌شود.

ناگفته نماند سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از کلیه مدافعین سلامت آماده است در جهت ریشه‌کنی کرونا، توسعه خدمات بالینی، درمانی و مراقبتی به فضاهای غیربیمارستانی و تمامی عرصه‌هایی که منجر به رساندن خدمات و مراقبت‌های سلامت به صورت سریع‌تر، ارزان‌تر و موثرتر به آحاد امت ایران اسلامی می‌شود، با دولت محترم هرگونه همکاری لازم را داشته باشد.

در پایان از خداوند متعال سلامتی، موفقیت و سرافرازی حضرتعالی و دولت تازه نفس انقلابی را خواستار و خواهانیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.