آمریکا به لبنان برای تامین برق و گاز وعده داد

به گزارش النشره، در بیانیه ریاست جمهوری لبنان آمده است: میشل عون امروز پنجشنبه یک تماس تلفنی را از دوروتی شیا سفیر آمریکا در بیروت دریافت کرد که در آن شیا به رئیس جهمور لبنان اطلاع داده است که دولت آمریکا تصمیم دارد از  اردن به لبنان برق وارد کند.

بر اساس این طرح، آمریکا مدعی شده است که اردن از مصر گاز وارد می‌کند تا با تولید انرژی برق بیش‌تر آن را به شبکه برق میان اردن، سوریه و لبنان متصل کند و همچنین در موضوع انتقال گاز مصر از طریق اردن و سوریه به شمال لبنان نیز تسهیلاتی انجام خواهد شد.

 در این بیانیه آمده است که طرف آمریکایی تلاش زیادی را برای انجام این طرح به کار بسته و مذاکراتی با بانک بین المللی برای تامین بهای گاز مصر و اصلاح خطوط انتقال برق و صیانت از لوله‌های گاز جریان دارد.

پیش از ظهر امروز پنجشنبه، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داد.

 بنابر اخبار رسیده ، محموله‌های ایرانی سوخت که سیدحسن نصرالله امروز بدان اشاره کرد، تماما از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری به عنوان مایملک آنها محسوب می‌شود.

کشور لبنان یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند  و در همه این مدت آمریکا نه اینکه کمکی برای رفع مشکلات لبنان انجام نداده بلکه با تحریم این کشور به بهانه‌های مختلف معیشتی لبنانی‌ها را سخت کرده است.

این کشور در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

بحران سوخت تا جایی در این کشور پیش رفته است که برخی منابع خبری از قطعی برق در بخش‌های جنوبی لبنان خبر دادند.

در پی تشدید این بحران، رسانه‌های لبنانی همچنین درباره خطر اتمام مازوت و قطعی برق در بخش‌های حیاتی این کشور از جمله بیمارستان‌ها هشدار داده بودند.

وعده آمریکا به لبنان برای تامین برق و گاز از اردن

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.