شانس خوب قاچاقچی سوئدی

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، حدود دو سال پیش پلیس سوئد یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کرد و اموال را از جمله ۳۶ بیتکوین مصادره کرد. در ان زمان بیتکوین های در اختیار این فرد تنها ۱۵۰ هزار دلار ارزش داشتند اما از دو سال پیش بهای بیتکوین دچار یک جهش بسیار بزرگ شد که همین مساله نیز ارزش دارایی این مجرم را شدیدا افزایش داده است به گونه ای که حالا وی با فروش تنها سه بیت‌کوین می تواند پول ۳۶ بیتکوین دو سال پیش را به دست آورد.

این فرد پس از ازادی از پلیس به دلیل مصادره غیرقانونی اوالش شکایت کرده و حالا دادستان سوئد- تووه کولبرگ- حکم داده که دولت مکلف است تا بیتکوین های این فرد را به وی بازگرداند. طبق حکم صادره، مبنای خسارت پرداختی به این فرد باید طبق دارایی های وی در زمان مصادره باشد نه ارزش دلاری آن ها در آن زمان و بنابر این صرف نظر از اینکه ارزش بیتکوین ها در حال حاضر چه قدر است، دولت باید ۳۶ بیتکوین را به فرد شاکی بازگرداند.

لازم به ذکر است که ارزش بیتکوین در سال های پیش بسیار پایین تر از قیمت فعلی آن بود حتی در ماه های نخست اجرای برنامه بیتکوین، اسخراج کنندگان بیشتر با هدف سرگرمی اقدام به حل تابع هش شبکه بیتکوین می کردند و به دلیل آسان بودن حل تابع و ارزش کم بیتکوین در آن دوره، معامله ای با آن صورت نمی گرفت. با این حال پس از آن که بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی به ابزاری محبوب برای سرمایه گذاری و نوسان گیری در بین معامله گران جهان تبدیل شدند ارزش آن ها به سرعت رو به افزایش رفت.

بیتکوین در حال حاضر حدود ۴۸ هزار و ۶۰۰ دلار قیمت دارد اما او قله قیمتی ثبت شده این رمزارز حدود ۶۲ هزار دلار بوده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.