حواشی جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی/ با شما هستم که در حال عکاسی هستید/ اسم ببرم؟

بازار لابی گری و رفت و آمد نماینده‌ها به ردیف‌های جلو مجلس یعنی همان صندلی‌هایی که وزرای پیشنهادی بر روی آنها نشسته‌اند آنقدر زیاد بود که دیگر رشته اداره جلسه از دست قالیباف خارج شد و تنها صدای همهمه به گوش می رسید و آنچه چشم می‌دید ازدحام جمعیت آن هم در اوج پیک پنجم کرونا بود در این میان برخی سخت مشغول چانه‌زنی و البته برخی هم مشغول عکس یادگاری گرفتن بودند.

«آقای دکتر این کار شماست کار من نیست که» این را محمد حسین بحرینی به عنوان موافق اول برنامه ابراهیم رئیسی در اعتراض به اداره صحن علنی مجلس  خطاب به محمدباقر قالیباف می‌گوید اما صحن آنقدر شلوغ بود و نمایندگان گرم صحبت با وزرای پیشنهادی بودند که اساسا صدایی به گوششان نمی رسید.

تذکر پشت تذکر از تریبون هیات رئیسه خطاب به نمایندگان به گوش می رسد «لطفا به صندلی های خود برگردید؛ اسم ببرم؟» این تهدیدی بود که قالیباف برای آرام کردن صحن به کار برد حربه‌ای که چندان هم موفق نبود. 

در اکوایران ببینید:وزرای پیشنهادی پرحاشیه و دفاعیات رئیسی

صدای زنگ مجلس برای تنفس نیم ساعته به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صدا درآمد و وقتی ساعت 11 و 15 دقیقه دوباره نمایندگان به صحن بازگشتند  اولین تذکر قالیباف درباره رفت و آمدها و ازدحام جمعیت بود.

« مذاکرات مجلس به طور مستقیم از شبکه شش صدا و سیما پخش می‌شود و بازخوردهایی مردم نسبت به رفتار نمایندگان در مجلس داشتند و روابط عمومی آن را به اطلاع ما رساند بازخوردهای خوبی نبود اجازه ندهید که بگویم چه مثال‌هایی درباره مجلس به کار بردند. لطفا بر صندلی های خود بنشینید؛ با شما هستم که اینجا در حال عکاسی هستید» این جملاتی بود که با آغاز دوباره مجلس محمدباقر قالیباف خطاب به نمایندگان مجلس به کار برد. البته کافی است کمی نیم نگاهی به شبکه های مجازی داشته باشیم تا بفهمیم منظور قالیباف چیست و چه مثال‌هایی درباره مجلس به کار می رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.