مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: این وزارتخانه محل آزمون و خطا نیست/او باید کناره‌گیری می‌کرد

 پس از اظهارات سخنگوی کمیسیون تخصصی آموزش که نظر بر عدم صلاحیت وزیر پیشنهادی باغ گلی از سوی کمیسیون آموزش مجلس داشت ، دو نماینده مخالف به بیان نظرات خود درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

مهمترین بخش سخنان رشیدی نماینده مخالف: باید خودتان کناره‌گیری می کردید

-انتظار می رفت برای حل مشکلات بزرگ آموزش وپرورش، فردی بزرگ و باتجربه و متخصص معرفی شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

-انتظار می رفت فردی از بدنه آموزش و پرورش باشد. سلسله مراتب مدیریتی را طی کرده باشد. مشکلات و چالشها وزارتخانه را بشناسد ولی این اتفاق نیفتاد.

-از انواع و اقسام تفکرات سیاسی همه به نوعی دغدغه مند وزارت آموزش و پرورش و بعضا ناامید و عصبانی هستند. ایشان از رویش‌های انقلاب است به شرط آنکه در جای خودش استفاده شود. انشالله در آینده جزو نیروهای خوب کشور باشد.

-آقای باغگلی عزیز، حضرتعالی تجربه و تخصص لازم و مورد نظر مجلس را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارید. متاسفانه برنامه های شما علی رغم اینکه آرمانگرا بود اما منطبق بر واقعیات و مشکلات و خواسته به حق جامعه فرهنگیان نبود.

-اگر آقای باغگلی بر مستند وزارت تکیه بزند بدنه وزارتخانه با او همراهی نمی کند. این مساله مهم و کلیدی است. هر چقدر این عدم همراهی بیشتر باشد مشکلات بیشتر است.

-شما در رزومه خود گفتید ۷ یا ۸ هزار دانش آموز در مجموعه تحت مدیریت شماست. تنها در حوزه انتخابیه من نزدیک به ۸ هزار معلم و کادر آموزشی دارد. چطور شما با مدیریت ۷ هزار دانش آموز داعیه مدیریت بر مجموعه وزارت آموزش و پرورش را دارید؟

-انتظار می رفت خودتان کناره گیری کنید تا کار به اینجا نرسد.

-دیروز آقای علم الهدی در خطبه های مشهد اشاره کرد ارزیابی وزرا با مجلس است و اگر وزرا ناکارامد شوند مردم به دولت ناسزا نمی دهند. بنده به نمایندگی از مجلس از این سخنان بسیار خوب آقای علم الهدی تشکر می کنم. برای اینکه در آینده ایشان در خطبه نمازجمعه نگوید و تذکر ندهد آی مجلس من به شما گفتم و شما عمل نکردید، انشالله مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرای ناکارامد می ایستد و رای اعتماد نمی دهد.

-این مجلس در راستای کمک به آقای رییسی و جوان انقلابی آقای باغگلی و کمک به فرهنگیان و خودش انشالله به او رای اعتماد نخواهد داد.

مهمترین بخش سخنان سدیف بدری؛ نماینده مخالف:

-وزارت آموزش و پرورش از لحاظ مدیریتی بی ثبات است. متاسفانه در انتخاب وزیر آموزش و پرورش نیز به این دغدغه توجه نشده است.

-آقای باغگلی سوابق بسیار محدود دارد که با جایگاه حساس تعلیم و تربیت تناسب ندارد. او سابقه مدیریت خرده دولتی هم ندارد. نباید این وزارتخانه را محل آزمون و خطا کنیم.

-در روزهای اخیر برخی مواضعش درباره حقوق دادن به معلمان و زیر سوال بردن کیفیت آموزش، خاطر فرهنگیان را آزرده کرده است.

-رتبه بندی های کنکور را ببینید کجا درس خوانده اند. اقشار پایین چه سهمی دارند؟ سهم مدارس دولتی از رتبه های برتر کنکور صفر است. تحقق عدالت اقتضا می کند به افکار عمومی جامعه و خانواده های آنان پاسخ دهیم. چرا هیچ دانش آموزی از این مدارس در جمع نفرات برتر کنکور نیست.

-آقای باغگلی فردی خارج از خانواده بزرگ آموزش و پرورش است. او هرگز نمی تواند منشاء تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت کشور باشد. وزیر باید از بطن فرهنگیان کشور باشد و با گوشت و پوست و استخوان مسایل و مشکلات این حوزه را درک کند. زلخیا گفتن و یوسف شنیدن، شنیدن کی بود مانند دیدن؟

-نمایندگان با رای مخالف خود به وزیر پیشنهادی، زمینه معرفی وزیری توانمند و مجرب را فراهم کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.