نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات

روح الله عباس پور در جلسه نوبت عصر علنی امروز(شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی  ارتباطات و فناوری اطلاعات را به شرح زیر قرائت کرد:

«در راستای بررسی صحت مدرک تحصیلی عیسی زارع پور، به استناد نامه  وزیر علوم، استعلام شد که وزارت مربوطه تأیید کرد که مراتب فارغ التحصیلی ایشان در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر نیو ساوت ولز استرالیا تأیید شده است.

معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی با مسائل و مشکلات ما متناسب است. برنامه‌های ایشان واقع گرایی لازم را دارد. همچنین ایشان آینده‌نگر هستند و برای یک افق زمانی چهار ساله می‌توانند انسجام عمل داشته باشند. انطباق برنامه‌ها با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۵۴ درصد برنامه‌های ایشان با احکام فوق الذکر همسو است. بررسی صلاحیت‌های وزیر پیشنهادی، سوابق اجرایی و تجربیات وزیر پیشنهادی در حوزه فناوری اطلاعات قابل قبول و اتکا است. در زمینه زیرساخت‌ها و همچنین توسعه فناوری‌ها و کاربردهای خدمات فضایی لازم است از قابلیت‌های افراد و مدیران باسابقه استفاده شود. تعهد به ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی شرط لازم جهت تصدی این وزارت خانه مهم است که باید تسریع شود. در مجموع ایشان دارای نگاه جامع به موضوعات متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارت خانه بوده. ایشان فردی جوان، متخصص، شناخته شده، با تجربه و دارای حسن سابقه است. ایشان به مشکلات این حوزه اشراف کامل دارند و در هر زمینه دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی است.

کمیسیون صنابع و معادن مجلس با توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان، ایشان را مناسب تشخیص داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.