اسرائیل، نوار غزه را بمباران کرد

به گزارش القدس العربی، منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز پس از تظاهرات مرزی فلسطینیان طی شب گذشته که برای نخستین بار از زمان توقف راهپیمایی‌های بازگشت در پایان سال ۲۰۱۹ برگزار شده و به زخمی شدن بیش از ۴۰ فلسطینی و یک سرباز اسرائیلی منجر شد، به نوار غزه حمله کردند.

در این حملات سه پایگاه متعلق به جناح‌های مقاومت فلسطین در مرکز و غرب نوار غزه را از جمله پایگاه‌ "عرین" در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز، پایگاهی در منطقه نتسریم در جنوب غرب و یک پایگاه در اردوگاه الشاطی در غرب غزه هدف گرفته شد.

همچنین یک زمین کشاورزی در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز شهر غزه نیز بمباران شد.

علاوه بر این جنگنده‌های اسرائیلی ۹ موشک به سمت منطقه مجاور نیروگاه تولید برق در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه شلیک کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که جنگنده‌های ارتش به چهار انبار سلاح متعلق به حماس در غزه حمله کردند.

وی در توییتی نوشت که این حملات در پاسخ به "اقدامات خشونت آمیزی که در شمال نوار غزه رخ داد ، شامل عملیات تیراندازی از داخل غزه بود که منجر به زخمی شدن یک نیروی مرزبان شد."

پاسخ مقاومت

در پی این حملات، منابع محلی در نوار غزه اعلام کردند که پدافند هوایی مقاومت فلسطین به سمت هواپیماهای جنگی اسرائیلی در شمال این باریکه آتش گشود.

به گفته منابع عبری گلوله ضدهوایی مقاومت به ساختمانی در شهرک سدیروت در مجاورت این باریکه اصابت کرده و خسارت‌هایی در پی داشته است.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم گزارش داد که یک شهرک نشین در سدیروت مجروح شده است.

شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد که صدای انفجارهای ناشی از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه در شهرک‌های نتیفوت و اسدود شنیده شده است.

احتمال درگیری مجدد در غزه

"یواو زیتون" تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت تاکید کرده که پس از گذشت ۳ ماه از جنگ ۱۱ روزه، احتمالا در آستانه درگیری مجدد با غزه قرار داریم.

در این راستا خبرنگار روزنامه هاآرتص اعلام کرد که مصر و سازمان ملل برای توقف درگیری در غزه مداخله کرده و در تلاش برای جلوگیری از کشیده شدن اوضاع به سمت جنگی دیگر هستند.

در همین راستا شبکه الحره از توقف بمباران رژیم صهیونیستی و درگیری بین دو طرف پس از میانجیگری فوری مصرو سازمان ملل خبر داد.

آماده باش ارتش اسرائیل

شنبه شب ارتش اسرائیل از تقویت نیروهای خود در مرز نوار غزه خبر داد.

ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: "بر اساس ارزیابی وضعیت امنیتی، تصمیم گرفته که یگان غزه را با نیروهای اضافی تقویت کند."

همزمان روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ارتش اسرائیل با پیش بینی شلیک موشک توسط گروه‌های فلسطینی در غزه، وضعیت آمادگی را در گنبد آهنین افزایش داد.

حملات اسرائیل پس از آن صورت گرفت که یک نظامی این رژیم به ضرب گلوله یک شهروند فلسطینی به شدت زخمی شد. این نظامی صهیونیست در جریان فعالیت‌های فلسطینیان در سالروز به آتش کشیدن مسجدالأقصی توسط اسرائیل هدف قرار گرفته شد. 

در پی درگیری‌های شب گذشته وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که از میان ۴۰ مجروح فلسطینی ، ۲۲ نفر کودک هستند، در حالی که وضعیت دو نفر وخیم توصیف شده است ، یکی از آنها یک پسر ۱۳ ساله با گلوله به سر است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش اسرائیل از گلوله‌های زنده استفاده و گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان در نزدیکی حصار امنیتی در شرق غزه شلیک کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.