وزیر پیشنهادی ارتباطات بگوید با طرح صیانت موافق یا مخالف است

محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در وهله اول لازم است نکته ای را خطاب به معاون اول رئیس جمهور بگویم مبنی بر اینکه کابینه اصولا باید در کنار کارآمدی، مظهر و تجلی وحدت ملی و انسجام اجتماعی باشد و مردم آذربایجان انتظار داشتند که دو یا سه وزیر در کابینه داشته باشند که این پیام ما را به رئیس جمهور برسانید.

وی درباره برنامه های عیسی زارع پور، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه ویژه ای در توسعه کشور دارد و یک وزارتخانه زیربنایی است و شاهرگی را باز می کند که تمام وزارتخانه های دیگر باید در آن مسیر توسعه خود را دنبال کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تصریح کرد: ما باید برای همه وزارتخانه ها از فردی استفاده کنیم که دارای دو مؤلفه خواستن و توانستن باشد. ما در انگیزه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شکی نداریم اما باید بگوییم وی تخصص و تجربه لازم برای تصدی این وزارتخانه را ندارد.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: زارع پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد و تحصیلکرده کامپیوتر یا IT است در حالی که مأموریت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از وظایف و مأموریت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساختی است، گفت: زارع پور حتی یک روز سابقه کار در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارد در حالی که این وزارتخانه و چند اپراتور آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند و زارع پور بدون سابقه چگونه می خواهد این وزارتخانه را اداره کند؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با تأکید بر اینکه مدیریت یک وزارتخانه استراتژیک مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستلزم تجربه و تخصص است، اظهارداشت: جوان گرایی خوب است اما نباید وزارتخانه ای با این اهمیت را به یک فردی کم سابقه سپرد.

عباس زاده مشکینی گفت: مسئله دیگر درباره زارع پور آن است که وی هنوز موضع خود را به صورت شفاف درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح نکرده است و باید در صحن علنی مجلس بگوید که بالاخره با این طرح موافق یا مخالف است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.