دفاعیات وزیر پیشنهادی اطلاعات/ تا پای جان اگر اعتماد کردید تلاش خواهم کرد

 حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم در صحن علنی امروز و در جریان رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی گفت: سربازخانه و سربازان گمنام امام زمان تمام تلاش و زحماتشان را وقف امنیت کشور کرده‌اند و در مصاف با دشمنان، توطئه‌ها، فتنه‌ها، سرکردگان جبهه استکبار، گروه‌های مسلح و مزدوران جاسوس از جانشان مایه گذاشتند و آبرو و نفس و جان خود را تقدیم کردند.

وی ادامه داد: لازم است از شهدای مجموعه وزارت اطلاعات یادی کنیم که غریبانه به شهادت می‌رسند و نام مبارکشان غریبانه می ماند. شرایط کشور و امنیت منطقه و مقوله امنیت ملی یک منظومه در هم تنیده است که همواره و شتابان تغییر می‌کند و پدیده‌های متکثر دارد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم بیان کرد: وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین بخش‌های مختلف امنیتی و هوشیاری در مرزبانی و دیده‌بانی همه جانبه، ابعاد پیچیده و لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شناسایی کند که لازمه آن، تحول و پویایی مستمر در تشکیلات پنهانی اطلاعاتی است.

حجت الاسلام خطیب گفت: وزارت اطلاعات برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه حاکمیتی است، بنابراین باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز کند و تداوم یابد. به علاوه مطابق با بیانیه گام دوم قدم بردارد و با حرکت انقلاب و انقلابی ماندن صددرصدی، به تعبیر رهبر معظم انقلاب برنامه تحول را عملیاتی کند. به این ترتیب تمام سربازان گمنام و نیروهای جهادی و انقلابی با مجاهدت خاموششان اهداف را در مسیر امام راحل و منویات حکیمانه و مدبرانه رهبری بر اساس خواص ملت عظیم الشأن در چارچوب این دولت قدم بر خواهند داشت.

وی افزود: امیدواریم با حمایت و توجه و اتکا به آراء مردمی و حمایت مجلس وزارت اطلاعات بتوانند قدم‌های بلندتری متخصص در اجرای ماموریت های امنیتی نظام بردارد.

حجت‌الاسلام خطیب اظهار کرد: دشمن فعلی کاملا خاص و چند لایه و پرچالش است؛ با امید به آینده‌ای روشن توأم با سرافرازی ملت، نوید می دهیم که امروز نظام بین‌الملل و منطقه‌ای در حال پوست اندازی بوده و مولفه قدرت پوشالی نرم و سخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول است و تسلسلی از ناکامی های دکترین نظامی شیطان بزرگ و اذناب منطقه‌ای آن در غرب آسیا و نمونه بارز آن در افغانستان، سردرگمی آشکار غرب در مواجهه و رویارویی با قدرت های نوظهور آسیا بیانگر این واقعیت مهم است که بحمدالله این روند بیداری اسلامی و خیزش نهضت‌ها و جنبش‌های مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه، ملهم از اندیشه راهبردی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی، در حال گسترش است.

خطیب ادامه داد: شیطان بزرگ و نوکرهای واسط به آن به شیطنت و برنامه ریزی توطئه های مختلف در کشور ما هنوز تدوام می بخشند. دشمن با بهره گیری از عوامل نفوذی، سکولار و جریانات برانداز با هدف براندازی کشور و کشمکش و بحران است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: نظام اسلامی در مقابل سکوت مدعیان مرگبار حقوق بشر با سنگین ترین وجوه تروریسم سنگین دولتی مواجه بوده و از سوی تروریسم دولتی آمریکا به تقویت جریان های تروریستی تکفیری مشغول بوده اند. در بزرگ ترین پروژه جنگ و تروریسم اقتصادی، دشمنان اعمال تحریم های ظالمانه حتی تحریم دارویی را هم انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن در حال توسعه دشمنی و مخاصمه و خصومت علیه ایران است. بنابراین در این شرایط باید با تمام وحدت و اتحاد در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت ها و امکاناتی که وجود دارد در جهت مقابله با نفوذ بیگانگان و توطئه های آنها مقابله جدی کرد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: از سوی دیگر باید با وادادگی ها و دل دادگی ها به غرب و سو مدیریت ها و ترک فعل ها به غرب جلوگیری کرد. نفوذ می تواند برای دشمن همچنان که تاکنون نشان داده زمینه امید باشد.

خطیب خاطر نشان کرد: من برنامه هایم را ارائه کرده ام و موارد دغدغه نمایندگان را هم آورده ام. یکی از وظایف عمده ما صیانت از مردم ایران و صیانت از دارایی های این ملت است. یکی از وظیفه های من این است که تشکیلات وزارت اطلاعات را انقلابی و اطلاعات را مردم پایه کنم و مردم در تامین امنیت این کشور همراه و همیاری مجموعه سربازان گمنام باشند و در تامین امنیت عمومی، آزادی ها، رضایت عمومی، حقوق ادیان مذاهب و اقوام را محترم بشمارم و صیانت کنم.

خطیب با بیان اینکه در حمایت از تولید ملی تمام توان مجموعه را بسیج می کنم توضیح داد: مفسده اقتصادی مانع تولید است و باید تمام توان وزارت برای آن بسیج شود. همراهی و تعامل با جامعه اطلاعاتی و جهت دهی همه مجموعه ها به مسیر صحیح خود و ایجاد تحول و اصلاح در مجموعه را در برنامه خود می بگنجانم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: تحقق این برنامه ها وابسطه به سربازان گمنام و نیروی اطلاعاتی دارد. ما با بدنه فعال، انقلابی داریم و امیدواریم با تحول مدیریتی شرایطی را ایجاد کنیم که وزارت اطلاعات شعار تحول رئیس جمهور را اجرا کند.

خطیب بیان کرد: یکی از موانع اصلی که وظیفه ما به عنوان مانع زدایی در این سال است مفسده و فساد اقتصادی است و باید تمام تلاش مجموعه اقتصادی وزارت در این جهت بسیج گردد. همراهی، هم افزایی و تعامل با جامعه اطلاعاتی و جهت‌دهی مجموعه حراست ها به مسیر صحیح خود و ایجاد تحول و اصلاح در آن مجموعه را در برنامه‌های اصلی و اولویت های خود گنجانده ام.

وی تصریح کرد: تحقق آن چه را که عرض کردم وابسته است به سرمایه اصلی مجموعه اطلاعاتی که نیروی انسانی و سربازان گمنام آن هستند و همانطوری که همه می دانیم ما با بدنه فعال انقلابی و مجاهدی روبرو هستیم و امیدواریم بتوانیم با تحول مدیریتی و بالندگی در مجموعه شرایطی را ایجاد کنیم که وزارت اطلاعات در تحقق شعار تحول رئیس جمهور محترم پیش‌قدم باشد. از اینکه توفیق شد امروز در خدمت شما عزیزان باشم خدا را سپاسگزارم و متعهد می شوم تمام تلاشم را برای تحقق رهنمودهای راهبردی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جهت جلب رضایت و آسایش ملت عزیزمان با یک حرکت جهادی و انقلابی ارائه کنم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهارکرد: حال که بعد از مدال افتخار حضرت رضا علیه السلام مجدد توفیق پیدا کردم و بر من تکلیف کردند که به سربازخانه جهاد و مبارزه برگردم و در این وزارتخانه خدمتی ارائه کنم منوط است به رای اعتماد شما من مجدد از تلاش تمام عزیزان تشکر می کنم. اگر جان ناقابلی دارم وظیفه من فدا کردن آن برای این نظام و رهبری است، بنابراین تا پای جان اگر اعتماد کردید تلاش خواهم کرد و الا همچنان مدال افتخار شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا بر سینه خواهم داشت‌.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.