موافقت کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی اقتصاد

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد) گزارش کمیسیون خود درباره صلاحیت و برنامه‌های سید احسان خاندوزی را قرائت کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، گفت: افزایش هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، کمک به رفع کسری بودجه، ارتقای شاخص‌های محیط کسب و کار، شایسته‌گزینی در وزارتخانه مذکور، افزایش ارتباط مؤثر و مستمر با مجلس به ویژه برای تعیین تکلیف طرح‌هایی اعم از طرح اصلاح بازار سرمایه و طرح ساماندهی رمز ارزها، پیگیری قوانین مهم اقتصادی کشور و تقویت دیپلماسی اقتصادی، از مهمترین برنامه‌های خاندوزی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی معتقد است که تداوم سیاست‌های گذشته در اقتصاد کشور تحولی را ایجاد نکرده بنابراین تغییرات بنیادین در این سیاست‌ها را ضامن ایجاد تحول در تولید و رشد اقتصادی کشور معرفی کرده است.

مرحبا بیان کرد: ما برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم که حاکی از انطباق آنها با اسناد بالادستی است و با توجه به برنامه‌های مکتوب، سوابق علمی و استماع توضیحات وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه ۲۳ مرداد سال جاری با اکثریت آرا، خاندوزی را به عنوان گزینه مطلوب این وزارتخانه پذیرفتند.

وی تأکید کرد: انتظار ما از وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان هماهنگ‌کننده ارشد تیم اقتصادی دولت آن است که وضعیت کسری بودجه را ساماندهی کند و بهبود معیشت اقشار کم‌درآمد جامعه را در دستور کار قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.