ثبت ۵۵۰ هزار تخلف تردد کرونایی در ۶ روز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از ثبت ۵۵۰ هزار جریمه در ترددهای غیرمجاز بین استانی از ۲۴ تا ۳۰ مرداد ماه و تعطیلات کرونایی خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی روز یکشنبه افزود: میزان ترددهای بین شهری نسبت به ایام سال گذشته در محورهای تهران - قزوین ۸۰ درصد، کاشان - اصفهان ۷۰ درصد و هراز - فیروزکوه ۵۰ و میانگین کل کشوری ۴۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: طرح منع تردد از ساعت ۱۲ روز ۲۴ مرداد ماه اجرا شد و در ابتدا با تراکم مواجه شدیم که این تراکم در ساعت هایی بعد و تا کنون کنترل شد و از آن جایی که اصل در اجرای این طرح بر ممنوعیت ورود و خروج خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی بود متخلفان ضمن جریمه به شهرهای مبدا بازگردانده شدند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا گفت: آمار ارائه شده وزارت بهداشت در مورد میزان فوتی های ناشی از کرونا موید اثرات مثبت این طرح بوده است.  

سرهنگ شیرانی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی با یک سوم مسافر حق تردد آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشتند و و این ناوگان در پایانه ها و پاسگاه های بین شهری کنتل شد.

به گفته وی این طرح تا پنجم شهریور ماه ادامه دارد و افراد برای اخذ مجوز باید به فرمانداری ها مراجعه کرده و مجوز ارائه شده باید دارای مدت زمان معین باشد.

به گفته سرهنگ شیرانی، پلیس هیچ گونه مجوزی برای ترددها ارائه نمی دهد و تنها مرجع ارائه دهنده مجوز تردد فرمانداری ها هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.