آقای عبدالملکی برنامه شما برای اشتغال پایدار بلندپروازانه است

اصغر سلیمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار مشغله‌های زیادی دارد که اداره آن قواعد خاص خود را می‌طلبد پس به یک تیم قوی و اتخاذ تصمیمات کارشناسی نیاز داشته و بهتر بود که وزیر پیشنهادی از بدنه این وزارتخانه انتخاب می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به بحران صندوق‌های بازنشستگی معلوم نیست که چگونه وزیر پیشنهادی می‌خواهد از این بحران جلوگیری کند. آیا دانش و تجربه موثر در حوزه صندوق‌های بازنشستگی دارند که بتواند از حقوق بازنشستگان صیانت کند و یا این‌که اساسا اعتقادی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دارد که دریافتی فعلی آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تاکنون در درون وزارت کار انتصابات براساس گرایش‌های سیاسی بوده که نتیجه آن استفاده از افراد فاقد صلاحیت در ترکیب هیات مدیران است. آیا قول می‌دهید که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به حیات خلوتی برای دوستان و همفکران خود نکنید چون پیش از این هم وزرای قبلی در دولت‌های گذشته مثل شما برنامه‌های جامعی ارائه کردند اما در عمل اتفاق دیگری افتاد اساسا شما اعتقادی به برنامه دارید .

سلیمی با طرح این پرسش که برنامه عبدالملکی برای مددجویان بهزیستی و رفع بی‌عدالتی چیست؟ گفت: به زنان سرپرست خانوار و پوشش بیمه‌ای چه جایگاهی در برنامه شما دارند؟ برنامه شما جهت اشتغال پایدار سالانه بلندپروازانه است و به نظر می‌رسد که حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقفول مانده است چه کاری می‌خواهید برای ریزش دو میلیون شغل انجام دهید؟ و چه فکری برای واکسیناسیون کارگران دارید؟

وی اضافه کرد: با این اوصاف بهتر نبود که فردی از داخل بدنه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شد؟ آقای عبدالملکی شما خود را دارای صلاحیت کافی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌دانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.