وزیر پیشنهادی دفاع: امیدوارم عاقبتم به شهادت ختم شود/ به هر اقدام نابخردانه و ماجراجویانه پاسخ قاطع خواهیم داد

 امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی در جلسه بررسی صلاحیتش در صحن مجلس، درحالی که هیچ نماینده ای در مخالفت با او نطق نکرد، پشت تریبون قرار گرفت و برنامه های خود را ارائه کرد. اظهارات و برنامه های وزیر پیشنهادی دفاع با «احسنت» گفتن نمایندگان همراه شد.

وی گفت: خدا را شاکرم که به واسطه انقلاب به مردم عزت عطا کرد و نیز عزتی به من در دنباله روی از سیره صیاد شیرازی‌ها عنایت شد تا فرصت خدمت در حوزه‌ای پیش‌تر  شهیدچمران و شهید فکوری و شهید نامجو در آن خدمت کردند و امیدوارم عاقبت من هم ختم به شهادت شود.

وی ادامه داد: به یقین خدمت در دولت ولایی، انقلابی و مردمی مایه افتخار است. هرکجا دشمنان قصد توطئه و شیطنت داشتند به گونه‌ای با آنها برخورد شده که سرشکسته صحنه را ترک کرده‌اند.

امیر آشتیانی خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح بیش از هر زمان دیگری در مجموعه سازمان‌ها و ارتش و نیروی انتظامی در هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده حضور در صحنه‌های دفاعی، سازندگی و مواجهه با دشمنان هستند.

وی افزود: مقابله با خنثی‌سازی توطئه‌افکنی، اغواگرای بدخواهان و خنثی‌سازی تفرقه در میان نیروهای مسلح و صیانت از اقتدار فاعی در دستور کار قرار دارد که همواره به یاس دشمنان انجامیده است. خدمتگزاران شما در همه دوره‌ها در صحنه‌های مقابله با فتنه دشمن داخلی و خارجی و تهدیدات و مخاطرات و بلایا حضور فعال و چشم‌گیر داشتند. هرجا دشمنان قصد شیطنت داشتند به گونه‌ای با آنها برخورد شده که صحنه را ترک کردند.

امیر آشتیانی تصریح کرد: آمریکا به عنوام نماد پوشالی قدرت و ایادی زخم خورده او مظهر گزافه گویی و استیصال گاهی رویا پردازی می‌کند چرا که می‌دانند که ایران با تاسی از عاشورا و تبعیت محض از امام حاضر به دنبال گسترش عدالت و احقاق حقوق مستضعفین و حمایت از مقاومت در جهان از یک سو و آرامش در منطقه با تعامل با کشورهای منطقه از سوی دیگر است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران  به هر اقدام نابخردانه پاسخ حکیمانه و قاطعانه خواهد داد و هزینه‌ای به دشمن تحمیل خواهد کرد که از توان و قدرت او خارج باشد طوری که همانند گذشته برای آنان پشیمانی و شکست به دنبال داشته باشد.

امیرآشتیانی خاطر نشان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای وظایف ذاتی و ماموریتی برگرفته از اسناد بالادستی به ویژه تدابیر و فرامین حکمیانه امامین انقلاب، قانون تشکیل وزارت دفاع و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست های کلی ابلاغی در حوزه های خودکفایی، امنیتی،‌ صنعت، انرژی، علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و شناخت تهدیدات، چالش‌ها و فرصت‌ها رویکرد تحولی خود را در چهار سال آینده به فضل خدا و با همراهی و همکاری دولت و مجلس انقلابی استوار کرده است.

وی در مورد دیگر برنامه‌های خود ادامه داد: با توجه جدی و عمیق به افزایش تاثیرگذاری فناوری‌های نوین در عرصه های گوناگون همچون قدرت، اهمیت به بهره گیری از سامانه های ترکیبی در حوزه‌های سخت، نیمه سخت و نرم دفاعی، پیشرفت‌های جهشی در فناوری‌های نانو، زیستی، شناختی، سایبر، کوانتوم، مواد جدید، فناوری اطلاعات و ارتباطات اهمیت و نقش دیپلماسی دفاعی و پشتیبانی موثر و قدرت ساز نیروهای مسلح در عمق بخشی راهبردی توام با استحکام درونی و قابلیت بازدارندگی بر محورهای جامع تقدیمی استوار است.

وزیر خاطر نشان کرد: اینجانب و همکارانم در وزارت دفاع بر خود فرض می‌دانیم به موارد ارائه شده در چارچوب به کارگیری همه فرصت‌ها، منابع و ظرفیت‌های ممکن پایبند بوده و همه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی نمایندگان را در پیاده‌سازی اجرای برنامه‌ها در دستور کار قرار دهیم و مبنای این برنامه‌ها پشتیبانی از نیروهای مسلح برای تامین دفاع و امنیت با بهره گیری از الگوهای بومی توام با پیشبرد سیاست‌های اقتصاد دفاعی و اقتصاد مقاومتی است. 

امیرآشتیانی تاکید کرد: به طور قطع و یقین از ظرفیت‌های دولتی و خصوصی اعم از دانشگاه‌ها، جامعه علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های تولیدی برای مشارکت در تعیین نیازمندی‌های حوزه دفاع با بهینه سازی و تقویت ساز و کارهایی که از قبل بنیان گذاشته شده، با مشارکت راهبردی و حداکثری بهره گیری خواهد شد.

وی گفت: برای انتقال فناوری و سرریز توانمندی‌های صنعت دفاعی به بخش‌های غیرنظامی و تجاری سازی آنها به صورت هدفمند و منطقی با پرهیز از رقابت با بخش خصوصی تاکید داریم و بر تعامل نظام‌مند نخبگان صنعت دفاعی با محیط‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور و شناسایی چالش‌های اصلی صنایع مادر و حساس و حل مسئله برای صنایع کشور اعم دفاعی و ملی اقدام و اصرار خواهیم ورزید.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در طرح‌های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی لشکری و نقش فناورانه دفاعی و زنجیره ارزش ساز راهبردی کشور نظیر پتروشیمی، حوزه های نفت و معدن با رویکرد تامین نیازهای خاص و مشترک نظامی و غیرنظامی و جهش صادراتی با مشارکت بخش خصوصی ایفای نقش خواهیم کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی اظهار کرد: جهت گیری برای تقویت بازار سرمایه و ساماندهی شرکت‌ها و بنگاه های اقتصادی تحت پوشش ساتا و اتکا ،‌مردمی کردن اقتصاد ملی را هماهنگ با برنامه تحول اقتصادی دولت سیزدهم اولویت خواهیم داد. 

وی گفت: ارتقای توان رزم نیروهای مسلح از طریق دستیابی به قابلیت‌های بیشتر صنعت دفاعی برای همه حوزه‌های نظامی به ویژه افزایش توان موشکی اعم از بالستیک، کروز، پدافند هوایی، پهبادی،‌ سامانه‌های فضایی، شناورهای سطحی، زیرسطحی،‌ تجهیزات و رزم دریایی،  هوشمند سازی مهمات، افزایش تحرک و ارتقاء قدرت زرهی و ضد زره واحدهای زمینی، جنگ الکترونیک، دفاع سایبری و تحرک خلاقانه در زمینه فناوری‌های بدیع و نوع ظهور از زمره هدف گذاری برنامه‌های آتی وزارت دفاع خواهد بود.

وی ادامه داد: تقویت شبکه هوشمند هدایت و راهبری همکاری‌های دفاعی و بین‌المللی و بهره‌گیری دیپلماتیک به منظور رفع گلوگاه‌های فناورانه و تسهیل فعالیت‌های صادراتی و تامین نیازمندی‌های دفاعی و توسعه همکاری‌های اقتصادی، گسترش سامانه اشراف اطلاعاتی به منظور رصد تحولات محیطی و بین المللی و مشارکت در تصمیم سازی راهبردی و معاهدات دفاعی و نیز تعیین تکلیف حقوقی پرونده‌های بزرگ در دعاوی خارجی و دریافت مطالبات حوزه دفاعی در دستور کار قراردارد.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در دیپلماسی دفاعی هماهنگ با سیاست خارجی و سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح هستیم چرا که ما به دنبال تحقق اهداف کلان امنیت و منافع ملی با میل به دفاع همه جانبه و با رویکرد بازدارندگی فعال و حمایت قاطعانه و موثر از محور مقاومت و امنیت پایدار منطقه‌ای و مقابله با تروریست و مداخله بیگانگان هستیم.

وی ادامه داد: در بخش مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل، ما به دنبال تسریع در روند پاکسازی میادین مین و گلوله‌های باقی مانده و کشف نشده در مناطق جنگی، بهینه سازی مصرف انرژی در اماکن و تأسیسات نظامی، کمک به ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مولدسازی و بهینه‌سازی اراضی و املاک، تسریع در انتقال پادگان‌ها و تأسیسات نظامی تعیین شده از محدوده‌های شهری با کمک سایر دستگاه‌های مسئول، تقویت پدافند غیرعامل در اماکن حساس وزارتخانه، در اولویت قرار دادن حمایت از طرح‌های ملی  و مناطق محروم و حمایت از مردم و صاحبان حق در اختلافات مربوط به املاک و اراضی با نیروهای مسلح و برخورد با معارضان جعلی و زمین‌خواران هستیم.

آشتیانی افزود: وزارت دفاع توأم با کمک به بهداری رزمی در پشتیبانی از سلامت دفاعی ، افزایش قابلیت کشف، ارزیابی و برآورد تهدیدات زیستی و تهدیدات حوزه سلامت و دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز در پیشگیری و مقابله با آنها، توسعه قابلیت‌های مربوط به تولید دارو و واکسن‌های ویروسی، مواد و تجهیزات پزشکی پیشرفته و کمک به امنیت غذایی را در دستور کار قرار دارد.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آنچه مورد هماهنگی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار گرفت، اضافه کرد: ساماندهی معیشت سربازان، ساز و کارهای ابتکاری برای تأمین منابع پایدار دفاعی، پیگیری روند احیای صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، تقویت و نوسازی اماکن و تجهیزات نظامی، توجه ویژه به تقویت صنایع هوایی، تقویت سامانه‌ها و تجهیزات اطفاء حریق و امداد هوایی، تقویت تجهیزات مرزبانی، بهینه‌سازی ساختارها و رویکردهای اقتصادی، توسعه علوم پایه دفاعی، مرزشکنی دانش و تقویت ساز و کار به کارگیری نخبگان و مردم‌محوری در رویکرد عمومی ، اجتماعی و اقتصادی با همت و مدیریت جهادی و تلاش مضاعف به کار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: به یقین اینجانب و همرزمان و همکاران بنده در وزارت دفاع در به کارگیری و هدایت موثر نیروهای جوان، خلاق و مستعد و تعالی کیفی منابع انسانی و مهارت‌افزایی و استقرار مدیریت دانش و پیاده‌سازی مدیریت راهبردی و تولید محتوا در مقابله با جنگ‌های شناختی و دفاع کارآمد در فضای مجازی، رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و مقابله با نفوذ، خرابکاری صنعتی و پیشگیری از شرکت‌های حفاظتی و توجه وافر به باورهای دینی و تعمیق انگیزه‌ها و رشد معنویت، ایثار، فضائل اخلاقی و افزایش هوشیاری، تلاش مستمر داشته و خواهند داشت تا در تراز سربازان انقلاب اسلامی و ملت انقلابی ایران بر محور ولایت همواره با منش جهادی حرکت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.