بایدن با رهبر طالبان گفتگو می کند؟

به گزارش اسپوتنیک، سالیوان روز دوشنبه گفت، ایالات متحده حتی پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در مهلت ۳۱ اوت، به تخلیه افغان‌های در معرض خطر از این کشور ادامه خواهد داد. مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: ما حتی بعد از آنکه نیروهای ارتش آمریکا از افغانستان خارج شوند، به خارج کردن افغان‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، از این کشور ادامه خواهیم داد.  

این مقام ارشد کاخ سفید همچنین گفت، ایالات متحده هر روز با طالبان از طریق کانال‌های سیاسی و امنیتی خودش گفتگو میکند. سالیوان گفت که آمریکا با طالبان در هر زمینه‌ای شامل وضعیت در فرودگاه کابل رایزنی دارد تا اطمینان حاصل کند دسترسی به این فرودگاه برای شهروندان آمریکایی و افغان وجود دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت، دولت بایدن معتقد است که ایالات متحده برای خارج کردن تک‌تک آمریکایی‌ها از افغانستان تا ضرب‌الاجل تخلیه در ۳۱ اوت زمان دارد.

او افزود: ما باور داریم که از الان تا ۳۱ اوت زمان هست که تک‌تک آمریکایی‌ها را از افغانستان خارج کنیم. آمریکا همچنین پیشرفت چشمگیری در تخلیه آمریکایی‌ها و دیگر افراد داشته است.

از ساعت سه بامداد تا سه عصر روز دوشنبه به وقت محلی افغانستان، حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن از کابل خارج شدند، و ایالات متحده از ۱۴ اوت خروج ۴۸ هزار تن را از این کشور فراهم کرده است. مقامهای دفاعی آمریکا به رویترز گفتند، با توجه به نگرانی‌هایی که برای رسیدن به فرودگاه کابل وجود دارد، حملات تروریستی و زمانبندی پیچیده رسیدگی به امور، همه کارها باید عالی پیش برود که بتوان تمام شهروندان آمریکایی را تا آن تاریخ از افغانستان خارج کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.