مازاد تقاضا در بازار سهام؛

ورود نقدینگی حقیقی به بورس پس از 8 روز

کدخبر: ۴۳۵۴۸۶
اقتصادنیوز:امروز 2 شهریور 1400 پس از 8 روز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش 27 هزار و 551 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 543 هزار واحد صعود کرد. 

شاخص هم وزن نیز با رشد 11 هزار و 81 واحدی در سطح 451 هزار و 219 واحدی ایستاد. رقم 11 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص هم وزن در 121 روز گذشته از 25 بهمن 1399 به این سو است. همچنین شاخص کل فرابورس 322 واحد بالا آمد و در سطح 22 هزار و 220 واحد قرار گرفت.

ورود پول حقیقی

روز سه‌شنبه پس از 8 روز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 318 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 61 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، سپید (سپید ماکیان) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در مقابل نماد فولاد (فولاد مبارکه) با 37 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و نمادهای شپنا (الایش نفت اصفهان) و میدکو (توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

روز سه‌شنبه نمادهای «فولاد»، «پارس» و «فملی» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «نوری»، «وامید» و «پترول» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و پترول در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، وسپهر و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 937 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 34  درصد کاهش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت اندک 0.17 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 10 هزار و 655 میلیارد تومان رسید.

رشد تقاضا در بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 32 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 330 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 17 درصد کاهش یافت و 194 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به هزار و 136 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد. 

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با صف‌ خرید 116 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کنور، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 86 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 2 شهریور

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید