وزیر پیشنهادی نفت اموال خود را شفاف اعلام کند/ نمایندگان رستم قاسمی را برای وزارت نفت مناسب می‌دانستند

 در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۳ شهریور) مجلس و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، حجت الاسلام نقدعلی نماینده خمینی شهر در مخالفت با رأی اعتماد به اوجی وزیر پیشنهادی نفت، گفت: شرط پیروزی این است که ما ذیل اهل ایمان قرار گیریم. اکثر گزینه های پیشنهادی از سوی دولت گزینه های قابل قبولی هستند. اگر ذیل اهل ایمان باشیم، در امان هستیم و امدادهای الهی به کمک ما می‌شتابند.

نقدعلی تصریح کرد: بعد از دولت واگرا که تمام چشم خود را به کدخدا دوخته بود، دولت مردمی و انقلابی سر کار آمد که می‌خواهد بر خدا توکل کند. توکل بر خدا جز با خدمت به محرومین حاصل نمی شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تأمین بودجه نیازمند درآمدهای نفتی هستیم زیرا درآمدهای مالیاتی به دلیل مشکلات اقتصادی کاهش یافته است. لذا راهی جز فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نداریم.

وی تصریح کرد: باید به شخصیتی برای وزارت نفت رأی دهیم که در شرایط تحریمی بتواند نفت بفروشد.

نقدعلی ادامه داد: کسانی که اقتصاد را به برجام گره زده اند کار را به جایی رساندند که کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروختیم. در حال حاضر به برکت تصویب قانون هسته ای مجلس، فروش نفت به یک میلیون بشکه افزایش یافته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با پرویز فتاح که اکنون مسئول هلدینگ بنیاد مستضعفان است، صحبت کردم. وی معتقد بود که اوجی در زمان تحریم گاز، تحریم‌ها را دور زده و گاز فروخته است اما مسئله نفت متفاوت است.

وی با بیان اینکه در فروش گاز و فرآورده های گازی مشکل کمتری داریم، اظهار داشت: در زمان زنگنه کل بدنه وزارت نفت رعب و وحشت خاصی از تحریم‌ها داشتند لذا برای فروش نفت نیاز به جرئت و جسارت ویژه‌ای است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه را برای وزارت نفت مناسب می‌دانستند. در روز رأی اعتماد هم وی نام وزارت نفت را می‌برد.

در ادامه اظهارات نقدعلی، توانگر نماینده تهران یادداشتی را به وی داد. نقدعلی بعد از خواندن یادداشت گفت: اوجی لیست اموال خود را به صورت شفاف اعلام کند.

وی افزود: ما وزیر با ثروت یک میلیاردی را تجربه کردیم که ۱۲۰ شرکت داشت و خودش می‌برید و می دوخت. بنده در دولت گذشته تحقیق و تفحص از سهم ۱۴.۵ درصدی وزارت نفت از درآمدهای نفتی را کلید زدم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.