یکنمانده مجلس: وزرا دارایی و اموال خود را اعلام کنند

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا لیست اموال و دارایی‌های خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کنند.

مرتضی حسینی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: لازم است وزرا بعد از رای اعتماد، میزان دارایی و اموال خود را به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ارائه کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان در مقام موافقت و مخالفت و اثبات دیدگاه خود به عقل‌شان بسنده کرده و چیزی را به رهبری نسبت ندهند که مضر است، ممکن است در آینده آن وزرا تصمیمات نادرستی بگیرند، پس به رهبری جفا نکنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از نحوه گزارشات کمیسیون‌های تخصصی درباره وزرای پیشنهادی انتقاد کرد و گفت که باید گزارش کمیسیون‌ها درباره انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی و بررسی و سوابق علمی و اجرایی و مدارک وزرای پیشنهادی باشد نه این‌که بگویند فلان وزیر را تایید می‌کنند.

محمد باقر قالیباف رئیس جلسه در این باره گفت: در آیین‌نامه به صراحت آمده که کمیسیون‌ها باید انطباق برنامه و سوابق وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی را اعلام کنند و هرگونه توضیح دیگر مبنی بر خوب یا بد بودن وزیر در آیین‌نامه نیامده است در نهایت هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که درباره وزرا تصمیم‌گیری کرده و رای خود را اعلام می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.