از بازار خودروهای داخلی چه خبر؟

 استپ قیمت در بازار خودروهای پرتیراژ نشان دهنده آن است که بازار تا حدود زیادی در انتظار تغییر و تحولات در بخش‌های دولتی مرتبط با صنعت خودرو است. این امر سبب شده است که تا حدود زیادی فروشندگان و خریداران در نوعی بلاتکلیفی به سر ببرند.

به گفته فعالان بازار خودرو اعلام برخی خبرهای خوش مبنی بر آزاد شد برخی از اموال بلوکه شده ایران به دلیل اعمال تحریم ها نیز بازگشت خوشبینی در بازار را به همراه داشته و می توان از این خبر به عنوان یکی از دلایل ایست در بازار دلار را یاد کرد. موضوعی که در سایر بازارهای دارایی نیز دیده می شود.

در کنار عوامل مذکور فروش فوق العاده ایران خودرویی ها در روزهای اخیر و خبر اعلام شده از سوی سایپایی ها مبنی بر اتمام معوقات (خودروهای تحویل داده نشده به خریداران) این شرکت تا ۱۰ شهریور سال جاری نیز بر استپ قیمتی در بازار خودرو بی تاثیر نبوده است، چرا که اعلام این دو خبر نشان دهنده آن است که سمت عرضه در حال افزایش است و عطش خودروهای صفر کاهش یافته است.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX  » ، «سمند LX با موتورEF۷  » و «سمند سورن» اشاره کرد.

«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» تنها خودرویی است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشت و در بازار  ۲۸۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

 
 

دشد یک میلیونی«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» در حالی در بازار رقم خورد که سایر محصولات ایران خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند.  رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمندLX » در بازار ۲۴۰ میلیون تومان قیمت خورد. در این میان «سمند LX با موتورEF۷  » هم بدون تغییر در بازار ۲۵۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد.  در میان خودروهای پرتیراژ ایران «سمند سورن» نیز امروز تغییر قیمتی نداشت و در بازار با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان عرضه شد.  «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز در بازار افزایش قیمتی نداشت و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز امروز در بازار به ۲۵۰ میلیون تومان رسید.

ایران خودرو 3 شهریور

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.