اولین اقدام شهردار جدید پایتخت چیست؟

اعضای شورای شهرششم در دومین جلسه رسمی خود در ۱۷ مرداد ماه علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند . این انتخاب پیش از طی مراحل قانونی استعفای وی از مجلس و قرار گرفتن مدرک زاکانی در لیست مدارک مجاز شهرداران بود . برخی از حقوقدان ها این انتخاب شورای ششم را انتخابی قانونی ندانسته و تغییر قانون را به نفع یک شخص برخلاف رویه های معمول عنوان کردند هرچند که طرفداران زاکانی تاکید داشتند که قرار نیست قانونی به نفع شخصی تغییر کند و پیش از این نیز بخشنامه وزارت کشور در خصوص صلاحیت شهرداران تغییراتی داشته و رشته های تحصیلی دیگری هم به آن افزوده شده است .

نامه زاکانی چه زمانی به وزارت کشور ارسال شد 

گفته می شود نامه زاکانی با تاخیر چند روزه از ۱۷ مرداد ماه به وزارت کشور ارسال شده است و ۱۰ روز مجاز نیز از زمان ارائه مصوبه شورا به وزارت کشور آغاز خواهد شد . به نظر می آید دلیل این تاخیر چند روزه استعفای زاکانی از مجلس باشد که در ۲۳ مرداد ماه رای آورد .بنابراین وزارت کشور هنوز مهلت قانونی برای بررسی صلاحیت علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران را داشت .

اما چرا وزیرکشور دولت روحانی با وجود درخواست های شورای شهر تهران حاضر به صدور حکم برای زاکانی نشد . روز گذشته اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع انتقادهایی را مطرح کردند .

متن کامل این گزارش را با تیتر «حکم زاکانی روی میز وزیرکشور جدید / اولین اقدام شهردار جدید پایتخت»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.